szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új Ford Focus RS legnagyobb mutatványa a drift-mód. Bárkiből könnyen csinál huligánt. Tényleg bárkiből?!

El lehet képzelni, egy 350 lóerős autó minden autós újságíró, autós műsor álma, amellyel lehet látványos nyomokat füstölni az aszfaltra, örömautózni. De mégis mennyivel eredetibb, amit a Carfection oldal egyik szerkesztője kitalált, fogta anyukáját és rávette, hogy inkább ő próbálkozzon.

Kicsit áttekintve a technikát is, a GKN-beszállító által biztosított összkerékhajtásnak van egy olyan fokozata a harmadik generációs Focus RS-ben, amely ügyesen programozva könnyedén tud ilyen mutatványokat. A nyomatékot szétosztó rendszerben két kuplungszerkezet van, és talán meglepő modón nincs külön differenciálzár benne. A hátsó "kuplung" felelős driftelésért, mert engedi a külső íven lévő kereket túlforogni, persze a rendszer nagyon finom felügyelete mellett. Ilyenkor a rendszer egyébként lágyítja a lengéscsillapítókat és kormányt is, hogy finomabban lehessen érezni a "driftet".

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!