Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bf2a7982-867f-45ee-a33b-0c2dba9d4cb3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Izraeli tudósok egy speciális megoldást alkalmazva érték el, hogy a mesterséges intelligencia működése úgy legyen karcsúbb, hogy közben ne váljon pontatlanabbá.","shortLead":"Izraeli tudósok egy speciális megoldást alkalmazva érték el, hogy a mesterséges intelligencia működése úgy legyen...","id":"20250615_mesterseges-intelligencia-memoriahasznalat-szamitasi-hatekonysag-koltseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf2a7982-867f-45ee-a33b-0c2dba9d4cb3.jpg","index":0,"item":"b3922acc-2216-487b-a12d-af755ee6c4a8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250615_mesterseges-intelligencia-memoriahasznalat-szamitasi-hatekonysag-koltseg","timestamp":"2025. június. 15. 10:03","title":"-90% memóriahasználat: úgy összezsugorították az MI-t, mint eddig soha","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24cfbb87-4b58-4011-9870-fcc31b501955","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A néhai marsi élet fenntartásában is szerepe lehetett annak a vulkánnak, amit most fedeztek fel – de a pontosabb megállapításokhoz haza kéne hozni a Földre néhány mintát. Ez pedig pont most került veszélybe a NASA büdzséjének várható megvágása miatt.","shortLead":"A néhai marsi élet fenntartásában is szerepe lehetett annak a vulkánnak, amit most fedeztek fel – de a pontosabb...","id":"20250613_mars-jazero-krater-mons-rejtett-vulkan-felfedezes-elemzes-urkutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24cfbb87-4b58-4011-9870-fcc31b501955.jpg","index":0,"item":"b5172329-6af5-46fd-8485-abc323ad56f4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_mars-jazero-krater-mons-rejtett-vulkan-felfedezes-elemzes-urkutatas","timestamp":"2025. június. 13. 20:03","title":"Rejtett vulkánt találhattak a Marson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"377d7e9b-e77e-47c6-b364-e2d4f74b7e95","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"Egész Európában, különösen Lengyelországban rossz évük volt a fuvarozóknak. Az útdíjemelés Magyarországon is fájdalmas volt, az új díjkategória viszont szépen fialt az államkasszának.","shortLead":"Egész Európában, különösen Lengyelországban rossz évük volt a fuvarozóknak. Az útdíjemelés Magyarországon is fájdalmas...","id":"20250615_hvg-kozuti-fuvarozas-valsag-magas-koltsegek-dekarbonizacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/377d7e9b-e77e-47c6-b364-e2d4f74b7e95.jpg","index":0,"item":"f0b8fbdc-904a-4c3a-ad3c-5f216e268e4a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250615_hvg-kozuti-fuvarozas-valsag-magas-koltsegek-dekarbonizacio","timestamp":"2025. június. 15. 08:30","title":"Kínkeservesen megy az átállás az elektromos vagy hidrogénüzemű járművekre az európai közúti fuvarozásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b2aec57-1a37-4ea0-895b-ce57659eefaa","c_author":"HVG","category":"360","description":"A pénteken kezdődött támadás tétje hatalmas, és izraeli szemszögből bizonytalan a kimenetel. A Bloomberg kommentátora azt valószínűsíti, hogy az iráni rezsim maximális sebességbe kapcsol, hogy mielőbb nukleáris arzenálja legyen, de közben nem provokál ki amerikai válaszcsapást.","shortLead":"A pénteken kezdődött támadás tétje hatalmas, és izraeli szemszögből bizonytalan a kimenetel. A Bloomberg kommentátora...","id":"20250614_bloomberg-netanjahu-izrael-hazardjatek-iran-atombomba-nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b2aec57-1a37-4ea0-895b-ce57659eefaa.jpg","index":0,"item":"ef80fd79-a8f3-41dc-ac4d-3f49cb24196e","keywords":null,"link":"/360/20250614_bloomberg-netanjahu-izrael-hazardjatek-iran-atombomba-nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 14. 09:09","title":"Bloomberg: Netanjahu hazárdjátékának az lehet a vége, hogy Irán gyorsabban fejleszti ki atombombáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19dbfc8b-c516-4f91-9c17-18b7d8937783","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Több évtizedes veterán járgányok, kanyarvadász benzinpusztító élményautók és hangtalan szuperpíszí elektromos kocsik egyaránt szép számmal felbukkantak a Balaton Park Circuiten – mutatjuk őket.","shortLead":"Több évtizedes veterán járgányok, kanyarvadász benzinpusztító élményautók és hangtalan szuperpíszí elektromos kocsik...","id":"20250615_patina-vasalodeszka-benzin-aram-porsche-raceborn-fesztival-balaton-park-circuit-fotogaleria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19dbfc8b-c516-4f91-9c17-18b7d8937783.jpg","index":0,"item":"a77d9049-12d4-4686-891f-2ef481bbbdf8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250615_patina-vasalodeszka-benzin-aram-porsche-raceborn-fesztival-balaton-park-circuit-fotogaleria","timestamp":"2025. június. 15. 07:59","title":"Patina, vasalódeszka, benzin, áram: a végletek Porschéi lepték el a Balaton partját – fotógaléria","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc421518-dd65-45e5-b2da-53cde3b6f343","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A jelek szerint egy huszonéves kormányfőtanácsos vállalta az ukrán maffia áldozatának szerepét.","shortLead":"A jelek szerint egy huszonéves kormányfőtanácsos vállalta az ukrán maffia áldozatának szerepét.","id":"20250614_Na-de-ki-volt-a-csomagtartoban-megkotozve-Szentkiralyi-mellett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc421518-dd65-45e5-b2da-53cde3b6f343.jpg","index":0,"item":"a4bbf86a-9f63-4500-95e2-53aa5f2b9390","keywords":null,"link":"/itthon/20250614_Na-de-ki-volt-a-csomagtartoban-megkotozve-Szentkiralyi-mellett","timestamp":"2025. június. 14. 20:16","title":"Na de ki volt a csomagtartóban megbilincselve Szentkirályi Alexandra videójában?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13e8cdc0-25eb-4156-97b4-65233028d3e7","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Szinte az 1947-es függetlenné válással egy időben India és Pakisztán is békés atomprogramot indított. Ám a kutatások fordulatot vettek, és mindkettő nukleáris fegyvert fejlesztett, valóssá téve az atomháború veszélyét.","shortLead":"Szinte az 1947-es függetlenné válással egy időben India és Pakisztán is békés atomprogramot indított. Ám a kutatások...","id":"20250614_hvg-india-pakisztan-atombomba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13e8cdc0-25eb-4156-97b4-65233028d3e7.jpg","index":0,"item":"c044be12-ca4c-458c-bc48-f120b27e3275","keywords":null,"link":"/360/20250614_hvg-india-pakisztan-atombomba","timestamp":"2025. június. 14. 15:30","title":"India és Pakisztán sakkban tartja egymást az atombombákkal, és nem félne használni azokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7be1d977-9576-4c2c-95ae-2475eb1c53cd","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Tavaly új korszak köszöntött be a háztartási napelemeseknél: kivezették a szaldó elszámolást. Az ezt felváltó bruttó elszámolásban már messze nem olyan kedvező az otthoni napelemes rendszerek működtetése, nem véletlen, hogy az új telepítések iránti lelkesedés is fogyatkozik. Évről évre mégis egyre többen kénytelenek megbarátkozni a bruttó elszámolással, miután 10 év után mindenkinek búcsúznia kell a szaldós kedvezménytől. Mihez kezdhet az idén 15, de jövőre már 20 ezer háztartás, aki így jár? ","shortLead":"Tavaly új korszak köszöntött be a háztartási napelemeseknél: kivezették a szaldó elszámolást. Az ezt felváltó bruttó...","id":"20250615_haztartas-napelem-megujulo-energia-szaldo-elszamolas-napenergia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7be1d977-9576-4c2c-95ae-2475eb1c53cd.jpg","index":0,"item":"a2275899-4f3b-4d72-a2b3-54f70043a7f5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250615_haztartas-napelem-megujulo-energia-szaldo-elszamolas-napenergia","timestamp":"2025. június. 15. 17:00","title":"A nagy napelemes kérdés: idén 15 ezren esnek ki a szaldóból, vajon mihez kezdhetnek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokan gondolhatják elsőre, már csak ez hiányzott a világból: egy tető nélküli divatterepjáró. De akármennyire is megosztó a Range Rover Evoque Convertible ideája, rendkivül látványos lett, ami újabb divatot teremthet.
Az autóipar mostanság rácáfol egy két olyan tézisre, ami a józanságot hirdeti. Eleve, a városi terepjárók műfaja, bennük a városi sport kupé terepjárókkal és most már kabrió terepjáróval is így van. Ahogy a falusi ember, amikor először látott zsiráfot és azt mondta ilyen állat nincs is, a Range Rover Evoque Convertible-re is elsőre azt gondolná az ember ilyen autó nincs is. Nem is volt idáig, de az angol márka nagyon bátrat húzva, úgy gondolta, akkor meg kell csinálni. Előálltak egy tető nélküli SUV-val.
Range Rover Evoque Convertible - galéria
D.P.
Ha másért nem, az ilyen piacformáló megoldások előtt illik kalapot emelni, de a Range Rover Evoque Convertible esetében még csak nem is kell túl nagy hazardírozástól tartani, menni fog ez a változat. Az alapja a Jaguar Land Rover márkákat tömörítő JLR-cég tulajdonképpeni megmentője, az öt éve bemutatott Range Rover Evoque, amely mára a második generációjánál tart. A bemutatkozása óta megnyert vagy 182 dizájndíjat, Victoria Backham-et nagykövetének és nem mellesleg, eladtak belőle több mint félmillió darabot.
A komoly sikeren felbuzdulva az indiai tulajdonú márka vezetése csavart még egyet a divatslágeren és a háromajtós karosszériának lecsapták a tetejét. Mindezt úgy, hogy a kocsit tömege, alig 270 kilogrammal több a szükséges merevítések mellett is a zárttetős változaténál.
A négy évszakot tökéletesen kiszolgáló autó vászonteteje 18 másodperc alatt csukható ki-be, akár 48 km/h-s (30 mph) sebesség mellett. Ami a kocsi lényegi paramétereit illeti, a csomagteret a maga 251 literes méretével nem lehet igazán komolyan venni, de igazából kit is izgat ez egy ilyen autó mellett. Viszont alapból van síalagút a hátsó ülésbe ágyazva, ami szintén jelzés értékű a használhatóságot illetően.
Ami a Range Rover-örökségből biztosan megmaradt, a szabadidő autók közt kiemelkedő terepező képessége. Akár a beállított sebességgel automatikusan képes végig menni terepen, ráadásul az aktívhajtás 300 milliszekundum alatt képes váltani az összkerék-hajtásra kétkerék-hajtásról. Érdekesség - persze nem a nyitott tető miatt - de a gázlómélységre is figyelmeztet a jármű, 500 milliméterig süllyedve a dagonyában, figyelmeztető hangot ad. (Bár szinte kizárt, hogy ezt a tulajok sokszor fogják hallani.)
Persze minden nyitott autó esetében a borulás utáni védelmet is meg kell valahogy oldani, itt 0,09 másodperc alatt ugrik ki a bukókeret, ha a szenzorok úgy érzékelik, szükség van rájuk.
D.P.
A motortérben az elsőre furcsaságként ható 2.0 literes dízelek lehetnek igazán a sikeresek, amelyek 150 illetve 180 lóerősek. Ezek a négyhengeresek a gyártó teljesen új Ingenium motorcsaládjának tagjai, amelyre 500 millió fontot költött az anyavállalt. A benzines frontot szintén egy 2.0 literes erőforrás képviseli, az alumínium blokkos motor 240 lóerős, ezzel papíron 7,8 másodperc alatt van 100-on a kabrió. Mindkét változathoz alap a 9 fokozatú automataváltó.
A 180 lóerős, 420 Nm-es nyomatékú dízellel a nagyon rövid próba alapján jó benyomásokat szereztünk. A háromajtós megoldás ellenére a hátsó helyekre sem lehetetlen beszállni és viszonylag kényelmesen ülni. Nyitott tetőnél hátra ülni persze frizura gyilkos kihívás. Nem úgy elöl, ahol még a légterelő felszerelése nélkül is komfortosan lehet autózni, nagyjából 120-as tempóig. A kétezres dízelmotor elsőre szokatlan egy kabrióban, a gázolajos kerregést nem lehet teljesen eltűntetni. Egyébként a dízelhang ellen a legjobb orvosság a megfelelő hifi, itt a egy Meridian high-end hangrendszer szolgál, 12 hangszóróval plusz mélynyomóval összesen 660 Watt teljesítménnyel. Amit nagyjából pár perc alatt megállapíthattunk, a karosszéria merevség miatt itt biztosan nem fognak reklamációt hallani. A futómű és a motor és a kormányzás karaktere is leginkább azt az általános komfortos vonalat követi, amely egy ilyen speciális örömautónak dukál.
Ami az árakat illeti, nem mérik majd szűken az első luxus kabrió terepjárót. A Range Rover Evoque Convertible SE Dynamic 2.0d 150 lóerős változata 17,4 millió forint alapáron. Csak összehasonlításképpen ugyan ez, zárt tetős karosszériával, nagyjából 2,7 millió forinttal lenne olcsóbb.
Az infláció gyorsul, a közlekedés lassul, elkészült egy mindenkit meglepő törvényjavaslat, amely kiütheti a plázákat, a kormány pedig megemelte a hiánycélt.