Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az ukrajnai béketárgyalások európai és amerikai szálaival, a közelgő német választásokkal, a NATO jövőjével foglalkozik a világsajtó. Válogatásunk.","shortLead":"Az ukrajnai béketárgyalások európai és amerikai szálaival, a közelgő német választásokkal, a NATO jövőjével foglalkozik...","id":"20250220_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"f0248ecc-b519-4475-bae5-0904847b6751","keywords":null,"link":"/360/20250220_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. február. 20. 11:06","title":"Der Standard: Miközben Nagy Márton a Temut szidja, Magyarország az olcsó kínai áruk hídfőállása az EU-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bc27733-c1c1-435d-9db2-013c3a0eb8f5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"43 milliárdból húzták volna fel, de előbb a pluszigények, aztán a háború miatt növekedtek a költségek.","shortLead":"43 milliárdból húzták volna fel, de előbb a pluszigények, aztán a háború miatt növekedtek a költségek.","id":"20250220_kovacs-katalin-kajak-kenu-akademia-dragulas-orosz-ukran-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bc27733-c1c1-435d-9db2-013c3a0eb8f5.jpg","index":0,"item":"b3f29a02-95d7-49e5-a25b-416e082f03fb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250220_kovacs-katalin-kajak-kenu-akademia-dragulas-orosz-ukran-haboru","timestamp":"2025. február. 20. 13:20","title":"51 milliárd fölé drágult a tavaly átadott sukorói kajak-kenu akadémia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e4eaea8-ee62-44c5-b02c-879b1546a5c9","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"A Ford Capri az amerikai márka öreg kontinensre szánt sportautója, sok európai számára maga a megtestesült nyolcvanas évek. Pedig a modell története régebbre nyúlik vissza, mostani megújulásával pedig folytatja a Ford pár éve elkezdett új fejezetét. ","shortLead":"A Ford Capri az amerikai márka öreg kontinensre szánt sportautója, sok európai számára maga a megtestesült nyolcvanas...","id":"20250220_fordmagyarorszag_uj-Ford-Capri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e4eaea8-ee62-44c5-b02c-879b1546a5c9.jpg","index":0,"item":"c6c3774c-fd94-4c9a-9b45-67ec7cb9f569","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250220_fordmagyarorszag_uj-Ford-Capri","timestamp":"2025. február. 21. 11:30","title":"Új Ford Capri: Európa Mustangja most is a jövőbe vezet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"d04c01c2-2850-4d4e-a3cb-fc275709bc8f","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"A CBA önkiszolgálói kasszáiban már fizethetünk qvikkel, miközben az öt legnagyobb kiskereskedelmi láncból néggyel folynak tárgyalások a bevezetésről.","shortLead":"A CBA önkiszolgálói kasszáiban már fizethetünk qvikkel, miközben az öt legnagyobb kiskereskedelmi láncból néggyel...","id":"20250220_qvik-mnb-innopay-fizetesi-rendszer-keszpenzmentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d04c01c2-2850-4d4e-a3cb-fc275709bc8f.jpg","index":0,"item":"3e5c6c51-1cd2-47ea-beba-88723132f484","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250220_qvik-mnb-innopay-fizetesi-rendszer-keszpenzmentes","timestamp":"2025. február. 20. 12:29","title":"Lassan éri el az áttörést az MNB új azonnali fizetési rendszere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A mérések szerint a határértéket sehol nem haladja meg a gázkoncentráció.","shortLead":"A mérések szerint a határértéket sehol nem haladja meg a gázkoncentráció.","id":"20250221_2es-metro-gazszag-katasztrofavedelem-fovarosi-gazmuvek-bkv-potlobuszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb.jpg","index":0,"item":"06226075-7a97-4211-9207-9dee86f7efa8","keywords":null,"link":"/itthon/20250221_2es-metro-gazszag-katasztrofavedelem-fovarosi-gazmuvek-bkv-potlobuszok","timestamp":"2025. február. 21. 12:49","title":"A metróban terjengő gázszag miatt pótlóbuszok járnak az Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9780992b-38a4-4626-babe-b595d82a65cb","c_author":"Fetter Dóra - Martini Noémi","category":"360","description":"Lili ma már a kollégium környékét is elkerüli, Helena viszont úgy érzi, szülei helyett szülei voltak a nevelők az Opus Dei intézményében. A Magyarországon is befolyásos katolikus szervezet kezdetben a férfiaké volt, mára nőknek is teret ad. Milyen NER-közeli női előadók bukkannak fel a kollégiumokban? Hogyan lehet a szervezet tagjává válni, és mivel jár, ha valaki „a Mű”-nek szenteli az életét? Mi történik, ha valaki inkább otthagyná a közösséget?","shortLead":"Lili ma már a kollégium környékét is elkerüli, Helena viszont úgy érzi, szülei helyett szülei voltak a nevelők az Opus...","id":"20250221_Opus-Dei-budapesti-kollegiumok-nok-helyzete-numerariak-siklosi-beatrix","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9780992b-38a4-4626-babe-b595d82a65cb.jpg","index":0,"item":"d437e906-af9e-496d-a5de-3ce85dca8f5d","keywords":null,"link":"/360/20250221_Opus-Dei-budapesti-kollegiumok-nok-helyzete-numerariak-siklosi-beatrix","timestamp":"2025. február. 21. 11:32","title":"„Két férfit fogsz csak látni, a papot és a szerelőt” – ilyen nőnek lenni az Opus Deiben, amit kizárólag férfiaknak hoztak létre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"573ae6fb-8b1f-48cb-92fb-7773f318275f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google minden jel szerint beépíti az androidos telefonok alapértelmezett, SMS-eket is kezelő alkalmazásába az üzenetek küldési utáni szerkesztésének, visszahívásának és törlésének lehetőségét.","shortLead":"A Google minden jel szerint beépíti az androidos telefonok alapértelmezett, SMS-eket is kezelő alkalmazásába...","id":"20250221_android-google-messages-uzenetkuldo-uzenet-visszavonasa-torles-szerkesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/573ae6fb-8b1f-48cb-92fb-7773f318275f.jpg","index":0,"item":"3f671691-2e83-4362-b5e3-9a34d8ad3b91","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_android-google-messages-uzenetkuldo-uzenet-visszavonasa-torles-szerkesztes","timestamp":"2025. február. 21. 08:03","title":"Nagy változás jön az androidos telefonokra: visszavonhatja majd a már elküldött SMS-eket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30d13399-088a-4b00-a4fd-53d18e04f6aa","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A megszaporodott esetszám több alkalommal is felvetette a szabotázs gyanúját.","shortLead":"A megszaporodott esetszám több alkalommal is felvetette a szabotázs gyanúját.","id":"20250221_balti-tenger-optikai-kabelek-rongalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30d13399-088a-4b00-a4fd-53d18e04f6aa.jpg","index":0,"item":"06cc75bb-63ed-4e9e-a827-d097aa75b294","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250221_balti-tenger-optikai-kabelek-rongalas","timestamp":"2025. február. 21. 11:41","title":"Újabb balti-tengeri kábel megrongálódása ügyében vizsgálódnak a svéd hatóságok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem csak nagy családi autóként, de igényes fuvarozó autóként még inkább szóba jöhetne a Seat Alhambra, amely az egyterű kategória királya. Viszont az általánosan magas színvonalat elég drágán is adják.
Nem éppen az MPV-kategóriának áll a világ mostanában, a családosok is éppen az ilyen egyterűekből ültek át jellemzően a manapság legdivatosabb kategóriába, a kisebb-nagyobb városi szabadidő-autókba. A döntés persze mindenkinek szíve-joga, még akkor is, ha praktikum szempontjából nem nagyon lehet konkurenciát állítani egy ilyen, jól átgondolt felépítésű egyterűvel szemben.
Arra, hogy a divat a vásárlásokat mennyire meghatározó tényező még egy ilyen hosszú távú döntés esetében is, mint egy autóvásárlás, példa a megújult Renault Espace is, amely inkább elmozdult a szabadidő-autós vonal felé, hogy tartani tudja eladásait.
A 20 éve piacon lévő és jelenleg második generációját élő Seat Alhamba modellfrissítését már tavaly bemutatták. A VW-csoport autója, tartva magát az eredeti koncepcióhoz az egyterű autók klasszikus arányai és előnyei testesülnek meg. Az életciklusának felénél járó változtatások, mondjuk úgy, optikailag nehezen felismerhetőek: új hűtőrács, embléma, új fényszórók, akár full LED-del, ahogy a mostani csúcs Seatoknál már megszokhattuk.
D.P.
Az Alhambra ereje továbbra is a családi utazások idején domborodik ki igazán. Lényegében „gondolkodás nélkül” lehet elővenni bármennyi és bármilyen méretű bőröndkészletet. Ugyanilyen megnyugtató a csarnokszerű – 2,9 méteres tengelytávú – beltér, amelyben senkinek nem lesznek klausztrofóbiás élményei, akárhány órás horvátországi dugót kell végigülni benne egy-egy szombati turnusváltáskor. A csomagtér teljes kapacitással 2430 literes, míg normál esetben 955 liter és a legszűkebb állásban, a harmadik sort is kihasználva, még mindig 300 liternyi csomagtere marad az utazóknak.
A második sor minden ülése valóban teljes értékű, ráadásul sínes mozgathatóságának köszönhetően még a harmadik sorban is elegendő lábhelyet lehet valahogy kiügyeskedni a leghátul ülőknek. A harmadik sor üléseinek nyitása egyébként meglepően egyszerű is. Azért hosszú távon ezekre a helyekre csak legstrapabíróbb családtagokat ültessük.
Az Alhambra másik legjobb eleme természetesen a hátsó tolóajtó. Ezek elektromos mozgatása mondjuk feláras, nem csekély 335 ezer forintért. Amellett, hogy a gyerekek megunhatatlan koreográfiákat kitalálva tudják nyitni-zárni őket, de valóban hasznos egy ilyen terebélyes – 1,9 méter széles – autónál. Az ajtókat egyébként a kulcsról, a B-oszlopról és a középkonzolról egyaránt lehet működtetni. A csomagtér szintén elektromosan nyílik-záródik. Itt csak az egyébként igen magas – 1,7 méteres – felépítmény miatt kell figyelni, mert a csomagtérajtó nyitott állapotban plusz még egy méterrel megtoldja ezt.
A kormánykerék mögé pattanva biztonságos magasságból figyelhetjük a forgalmat, aki pedig kicsit is kedveli/ismeri a VW-konszern kérlelhetetlen logikával kigondolt, kiforrott utastér-berendezését, az nagyon hamar akklimatizálódik. A középkonzolon már itt is 6,5 colos érintőképernyős fejegység van USB-csatlakozókkal, amik korábban a konszern autóiban ritkaságszámba mentek. A kormánykerék egyébként a jellemző MPV-s stílushoz igazodva kicsit ölbe fekvős, laposan áll és az ülések inkább vastagon tömöttek, de kényelmesek. A kényelmet egy ilyen modellben is már háromzónás digitklímával lehet extrázni, méghozzá úgy, hogy a hátul ülők maguk állíthatják be a kívánt hőfokot.
D.P.
Természetes velejárója az ilyen, nagyobb kasznis autóknak a dízelpreferencia, az Alhambrából és testvéréből, a Sharanból is nyilván a gázolajos változatok alkotják az eladások garmadát. Az okok nyilvánvalóak egy ilyen sokat hajtott, családi használatban nyüstölt autónak, minél kevesebb üzemanyaggal és lehetőség szerint törődéssel kellene beérnie.
Nálunk a 2.0 literes TDI, 150 lóerős változat járt. A négyhengeres egység csúcsteljesítményét 3500-as fordulatnál adja le, a hatfokozatú DSG-váltó pedig könnyed és direkt módon találja meg az ideális fokozatokat. A némileg dinamikusabb menetmódot is kínáló üzemmód választóval sportállásban sem történik átalakulás, de hegyeken átvezető autópályákon, amikor a tempót még tartani akarjuk a belső sávban haladókkal, akkor nagyon jól jön. A 340 Nm-es nyomaték bőven elég, főleg hogy 1750-3000 percenkénti főtengelyfordulat mellett megvan.
A legerősebb karakterüket persze az ilyen típusú járművek a jó hosszú, 5-6 órás, monoton, autópályás autózás közben adják, amikor 1700-2000-es fordulatszám mellett, hatodikban lehet letudni a kilométereket. Az ilyen, 130 km/h-s tempóhoz rendelt 2000-es fordulatszám körüli tartománnyal az egyébként is dupla-kiegyensúlyozó tengellyel ellátott motor nagyon csöndesen teszi a dolgát.
A teletankolásnál meglehetősen komoly összeget kívánó, 70 literes tank feltöltése után a fedélzeti számítógép adatai közt feltűnő 940 kilométeres hatótáv látványa elég megnyugtató egy-egy hosszú út kezdetén. Az általunk produkált 7,2 literes átlagfogyasztás a hegyeken-völgyeken hajtva elfogadható, papíron elvileg 5,2 literrel beéri százon az 1891 kilogrammos saját tömegű autó.
D.P.
+: általános jó minőség, kifejezetten jó vezethetőség, magasfokú praktikum
–: drága, talán feleslegesen magas beltér, némileg magas valós fogyasztás
Bár egy nagy – 4,85 méteres – családi autótól nem vár különösebben sokat az ember vezetési élményben, de bátran kijelenthető, hogy az Alhambra ebből a szempontból is igen igényes karakterű. A kocsiszekrény eleve annyira merevnek érződik, hogy nagyon stabilnak érezni minden helyzetben, további magyarázat az igényes, hátul négykaros felfüggesztésű futómű. A nagyobb úthibákat is kiválóan ignorálja. A kabin menetkomfortja pedig mind a gördülési, mind a menetszélzajok szempontjából is magas színvonalúan csöndes.
A Seat Alhambra a megújulása után is maradt, ami volt, a kategória elitjébe tartozó, jó formájú, átgondolt, jól variálható, igényes nagy autó. Saját konszernjén belül is legalább olyan minőségű és értéktartású, mint német testvére, a Volkswagen Sharan. Hogy miért nem volt vele tele sosem a hazai úthálózat, arra az árazása mindig egyértelmű választ is adott sajnos: egy 13 millió forintos új autó a nagycsaládosok számára álom kategória. Marad leginkább az olyan céges felhasználás, amelyben úri módon kell vendégeket szállítani. Belőlük viszont sokkal kevesebb van.