szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ugyanakkora erőhatás esetén egy idősebb embernél kétszer akkora a sérülés kockázata, mint egy fiatalnál.

Autóvásárlás során a fiatal és kezdő vezetők választását a kocsi kinézete és felszereltsége határozza meg: az autónak menőnek kell lennie, sokféle elektronikai berendezéssel. Az idősebbek ezzel szemben a praktikus és könnyen vezethető kocsikat keresik, a nehezen kezelhető extrák nélkül.

A manapság már alapfelszereltségnek számító biztonsági funkciók hiánya azonban súlyosbíthatja egy esetleges baleset következményeit, ugyanakkora erőhatás esetén ugyanis egy 65 évnél idősebb embernél kétszer akkora a sérülés kockázata, mint egy 18 évesnél.

A használt autókat forgalmazó AAA Auto közlése szerint az idősebbek általában nem nagy teljesítményű, vagy a legújabb technológiával felszerelt autókat választják, sokkal inkább az extrák nélküli kocsikat kedvelik. A top 10 modell az idős vásárlók körében az alábbiak szerint alakult:

1. Opel Astra

2. Suzuki Swift

3. Volkswagen Passat

4. Peugeot 307

5. Mazda 3

6. Ford Mondeo

7. Volkswagen Polo

8. Volkswagen Golf

9. Renault Megane

10. Opel Corsa

A blokkolásgátló (ABS) 2004 óta kötelező tartozék minden újonnan gyártott gépkocsiban. A légzsák az autók többségénél alapelem, ugyanakkor a menetstabilizáló rendszer (ESP) még nem tartozik az alapfelszereltséghez. Az idősebbek többsége 10 év körüli autót vásárol, amelyeknek mindössze 31,5 százaléka rendelkezik menetstabilizáló rendszerrel, 18 százalékuk ABS-szel sincs felszerelve.

2014-ben a 65 évesnél idősebbek tették ki az EU-ban a balesetek áldozatainak 25 százalékát, míg a 25 évesnél fiatalabbak aránya 5 százalék volt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!