szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német tuningvállalat ezúttal a Clubsport kivitelt vette kezelésbe, melynek eredményeként nem csak erősebb, de ügyesebb is lett a VW jubileumi sportkompaktja.

A Volkswagen tavaly szeptemberben mutatta be a Golf GTI 40 éves jubileumára készített Clubsport kivitelt, amely szériakivitelben 265 lóerős teljesítményre képes. Ennél azért vannak erősebb sportkompaktok is a piacon így várható volt, hogy a konszern sportmodelljeire szakosodott ABT tuningvállalat elkészíti belőle a saját verzióját, amiről csak most rántották le a leplet. Az újdonság 2.0 literes turbómotorjából nem kevesebb, mint 340 lóerőt csaltak elő a mérnökök 430 Nm maximális nyomaték kíséretében, mindezt ráadásul továbbra is fronthajtáson keresztül viszi át az aszfaltra.

ABT

Menetdinamikai adatokat egyelőre nem tettek közzé, de az szinte biztosra vehető, hogy a nulla-százas szintideje elmarad az összkerekes Ford Focus RS-től, nem csak a 10 lóerővel kisebb teljesítmény, de a fronthajtás miatt is. Utóbbinak köszönhetően viszont könnyű tud maradni, ami a 18 vagy akár 20 colos ABT felnikre húzott tapadós sportabroncsok, és az áthangolt futómű révén minden eddiginél fürgébbé teszik a GTI-t. Mindemellett természetesen a fékerő is sokat javult a hatdugattyús első fékrendszer jóvoltából, illetve a továbbiakban számos optikai és belső kiegészítő piacra dobását tervezik a modellhez.

ABT
ABT

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!