szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindössze 290 példányt gyártottak a Carrera RS NGT-ből, ami gyárilag szerelt bukócsővel gurult ki a kereskedés kapuján.

A léghűtéses Porschék árai szépen emelkednek a használt piacon, így kifejezetten vonzó befektetésnek ígérkezik a Silverstone Auctions következő árverésén kalapács alá kerülő Porsche 911 Carrera RS NGT.

Az 1991 decemberi gyártási dátumról rögtön kiderül, hogy a 964-es széria egyik legutolsó példányáról van szó, méghozzá abból is az egyik leggyorsabb kivitelből. Az RS utótag ugyanis azt jelenti, hogy az autóban a 3.8 literes bokszermotor 260 lóerős változata dolgozik, feszesebb futóművel, rövidebb fokozatkiosztással és sperrdiffivel megtámogatva, valamint lecsupaszított (ezáltal 155 kilogrammal könnyebb) utastérrel.

Silverstone Auctions

Ez már önmagában elég lenne ahhoz, hogy szépen teljesítsen a versenypályán, a szóban forgó példány viszont egy NGT kivitel, vagyis egy gyárilag felkészített, bukócsövezett versenygép, ami rendszámosan gurult ki a szalonból.

Mindössze 290 ilyen autót készítettek a németek, melyek közül a képeken látható tengerkék modell a 76-os sorszámú. Hivatalos versenyen sosem indultak vele, az állapota kifogástalan, a kilométer-számlálója pedig csak negyvenezren áll, így még előtte az élet.

Remélhetőleg az új gazdája közszemlére teszi majd valamelyik veteránversenyen.

Silverstone Auctions

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!