szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A helyzet az, hogy egyre jobban szorulnak háttérbe a hátsókerék-hajtású autók, a gyártók inkább összkerék-hajtást kínálnak, némi őrültséggel.

Az új Mercedes-AMG E63, amely jövőre várható, a hírek szerint megirigyelte a Ford Focus RS legjobb funkcióját a drift-módot. Az új AMG E63 ugyanis összkerék-hajtású lesz alapból először az idők folyamán, de nyilván valami plusz kell a sportautós valódi élvezetekhez.

Ezért lényegében egy teljesen variábilis összkerékhajtási-rendszer révén, amely képes akár kerekenként is a nyomaték 100 százalékát a kívánt helyre küldeni, adnak egy kis játékosságot az összkerékhajtású autóknak. Az első autó, amely ezt dedikáltan kínálta az új Ford Focus RS, amelynek érdekessége, hogy nincs külön zárható differenciálműve a ehhez a mutatványhoz, hanem két kuplungszerkezet adagolja a nyomatékot igény szerint.

Természetesen azoknak sem kell aggódni, akik az íven autózásért rajonganak. Az új Mercedes-AMG E63 a sportrészleg vezetője Tobias Moers elmondása szerint irdatlan gyors lesz az újdonság is, a Nürburgringen 7 perc 50 másodperc alatt körbement utcai, sztenderd gumikon - nyilatkozta az Autocarnak.

Bár hivatalosan nem árult el termékspecifikációt, de ebben a kontextusban a 4.0 literes duplaturbós V8-as 600 lóerő körüli motor tűnik a legvalószínűbb választásnak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!