szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A DTM versenycsomagos Audi RS6 után Jon Olsson visszatért a Lamborghinihez, és ezúttal egy Huracant tervezett át, amiről természetesen a karbon tetőbox sem maradhatott le.

Jon Olsson profi svéd síelő és autóépítő legutóbb tavaly ősszel került be a hírekbe azzal, hogy az egykoron ezer lóerős Audi RS6 DTM tuningautóját az akkori holland tulajtól ellopták, majd felgyújtották. Az eset kapcsán Jon Olsson is együttérzését fejezte ki, de ekkor ő már javában az új szörnyeteget tervezte, amiről tudni lehetett, hogy egy hasonlóan látványos és egyedi Lamborghini Huracan lesz. A tervezés és az építés hónapokat vett igénybe, de a napokban végre közzétették az első fényképeket, így most mi is megcsodálhatjuk a téli szezonra szánt sportgépet.

Jon Olsson

Az alapmodell egy Huracan LP 610-4 volt, amelyben a normál esetben 610 lóerőt szabadít az aszfaltra a V10-es szívómotor az összkerékhajtáson keresztül. Olsson ezzel természetesen nem érte be, így az autó első útja a Stertman Motorsporthoz vezetett, ahol az 5.2 literes blokk megkapta a VF Engineering kompresszor-csomagját, amit hónapokon keresztül finomhangoltak, hogy a lehető legnagyobb teljesítményt érjék el, de a hétköznapi használat során is üzembiztos maradjon. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen az ilyenkor szokásos 800 lóerőnél is többet tud az autó, de hogy pontosan mennyit, arra csak az 5,3 másodperces 100-200 km/h közötti gyorsulásból lehet következtetni.

Jon Olsson

A második fontos módosítás az Akrapovichtól érkezett, egy komplett kipufogórendszer képében, majd pedig a motor levegőellátását tették dúsabbá az Eventuri karbonházas rendszerével. Ezután jöhetett a K&W sportfutómű, amivel csak picit lett alacsonyabb a Huracan, de a felfüggesztés még feszesebbé vált. Érdekes, de érthető módon a gyári karbonkerámia fékeket is lecserélték acél Girodiscs-tárcsákra, hogy jobban bírják a téli időjárással járó igénybevételt.

Az i-re a pontot most is a síléceknek szánt tetőcsomagtartó teszi fel, amely az előzőhöz hasonlóan az 56Nord remekműve, egyelőre csak prototípusként, de decembertől már más is megrendelheti. Nem lenne igazi Jon Olsson kreálmány az új Lambo az álcaminta nélkül, így ezt a Wrap Zone csapatára bízták, akik tökéletes munkát végeztek.

Jon Olsson
Jon Olsson
Jon Olsson

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!