Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5df912a9-e038-41bb-b190-4292a924a57e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem csak a villanyautózásban kezdenek elhúzni a világ többi részétől a kínaiak.","shortLead":"Nem csak a villanyautózásban kezdenek elhúzni a világ többi részétől a kínaiak.","id":"20250520_Budapest-London-egy-tankolassal-kinai-hibrid-Geely-Galaxy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5df912a9-e038-41bb-b190-4292a924a57e.jpg","index":0,"item":"4df20f0a-85f2-4166-8e57-861e46355d27","keywords":null,"link":"/cegauto/20250520_Budapest-London-egy-tankolassal-kinai-hibrid-Geely-Galaxy","timestamp":"2025. május. 20. 10:56","title":"Budapest–London-hatótávot ígér egy tankolással ez az új kínai szuperhibrid","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b88caef5-6194-4cb7-bdb3-1fd4e598d065","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"A londoniak 1–0-ra győztek az Európa-liga-döntőben a Manchester United ellen.","shortLead":"A londoniak 1–0-ra győztek az Európa-liga-döntőben a Manchester United ellen.","id":"20250521_tottenham-manchester-united-europa-liga-donto-41-ev-nemzetkozi-kupa-brennan-johnson-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b88caef5-6194-4cb7-bdb3-1fd4e598d065.jpg","index":0,"item":"cf681f11-db80-4f4f-a8af-8eb9d79b23f9","keywords":null,"link":"/sport/20250521_tottenham-manchester-united-europa-liga-donto-41-ev-nemzetkozi-kupa-brennan-johnson-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 23:26","title":"41 év után diadalmaskodott nemzetközi porondon a Tottenham","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2aae1089-112d-46c0-bdb7-feacf6985c29","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A kisbaba érkezése az egyik legszebb és legmeghatározóbb esemény egy család életében. Az újdonsült anyaság és apaság eufóriája, a pici iránt érzett feltétel nélküli szeretet és a közös pillanatok öröme felejthetetlen élményt nyújtanak. Azonban a rózsaszín köd mögött gyakran ott rejtőznek a szülés utáni időszak nehézségei, mind testi, mind lelki szinten, amelyek ráadásul sok esetben nemcsak az anyának okoznak gondot.","shortLead":"A kisbaba érkezése az egyik legszebb és legmeghatározóbb esemény egy család életében. Az újdonsült anyaság és apaság...","id":"20250325_Testi-lelki-felepules-a-szules-utan-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2aae1089-112d-46c0-bdb7-feacf6985c29.jpg","index":0,"item":"6894e22a-9e8a-4770-b321-4cd2bbaf5287","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250325_Testi-lelki-felepules-a-szules-utan-cikatridina","timestamp":"2025. május. 20. 12:30","title":"Egészséges a kisbaba, de az anyuka jól van? Testi-lelki felépülés a szülés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"59e31762-737b-4a86-9864-69ab4b518998","c_author":"HVG","category":"360","description":"Létrehoztak egy projektcéget, amely belekezdhet annak a patinás épületnek a hasznosításába, ahol fénykorában Sissi is megfordult.","shortLead":"Létrehoztak egy projektcéget, amely belekezdhet annak a patinás épületnek a hasznosításába, ahol fénykorában Sissi is...","id":"20250522_hvg-tiborcz-istvan-svabhegyi-nagyszallo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59e31762-737b-4a86-9864-69ab4b518998.jpg","index":0,"item":"c49d73dc-6612-47eb-aa8e-d6db7b4a8bf2","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-tiborcz-istvan-svabhegyi-nagyszallo","timestamp":"2025. május. 22. 06:15","title":"Újjáéledhet a műemlék, amelyről Tiborcz és Kovács Gergely egyeztetett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b211ce1d-1de2-479d-91bf-0c451040458c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Samsung SDI egyebek mellett a gödi üzem bővítését finanszírozná a tervezett részvénykibocsátásból.","shortLead":"A Samsung SDI egyebek mellett a gödi üzem bővítését finanszírozná a tervezett részvénykibocsátásból.","id":"20250520_Az-akkugyarak-szenvednek-megis-bovitenek-godi-gyarat-a-penzszerzesre-is-megvan-a-terv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b211ce1d-1de2-479d-91bf-0c451040458c.jpg","index":0,"item":"70851708-c468-4335-8009-c870579b3e82","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_Az-akkugyarak-szenvednek-megis-bovitenek-godi-gyarat-a-penzszerzesre-is-megvan-a-terv","timestamp":"2025. május. 20. 07:53","title":"Az akkugyárak szenvednek, mégis bővítenék a gödi gyárat, a pénzszerzésre is megvan a terv","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd57c954-00f7-4266-ad59-80be5151379e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Mostantól a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset a „nettó átlagkereset”. A KSH emellett újraszámolta a kereseti statisztikákat 2019-ig visszamenőleg, de ez nem okozott jelentős változást.","shortLead":"Mostantól a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset a „nettó átlagkereset”. A KSH emellett...","id":"20250520_A-KSH-uj-definicioval-szamolja-a-netto-atlagkeresetet-mindjart-magasabb-lett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd57c954-00f7-4266-ad59-80be5151379e.jpg","index":0,"item":"d6efef73-accc-4e14-8e47-1060b46ee4aa","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_A-KSH-uj-definicioval-szamolja-a-netto-atlagkeresetet-mindjart-magasabb-lett","timestamp":"2025. május. 20. 09:20","title":"A KSH új definícióval számolja a nettó átlagkeresetet, mindjárt magasabb lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22300b42-da56-4088-a92c-359f2029d6e1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Folyamatos ingerek, kialvatlanság, bezárkózás – mind olyan szokások, amelyekkel felgyorsítjuk az agyunk öregedését.","shortLead":"Folyamatos ingerek, kialvatlanság, bezárkózás – mind olyan szokások, amelyekkel felgyorsítjuk az agyunk öregedését.","id":"20250522_agy-memoria-egeszseg-karos-szokasok-taplalkozas-kognitiv-funkciok-mentalis-jolet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22300b42-da56-4088-a92c-359f2029d6e1.jpg","index":0,"item":"630fce23-ec9a-41f1-ace1-3c5df1ff3704","keywords":null,"link":"/elet/20250522_agy-memoria-egeszseg-karos-szokasok-taplalkozas-kognitiv-funkciok-mentalis-jolet","timestamp":"2025. május. 22. 05:31","title":"Hét mindennapi szokás, amivel ártunk az agyunknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce8a7c7d-e8b3-4cd0-bf04-7fc9a43c8a21","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Újabb ukrán hírszerző elfogását jelentette be Kocsis Máté kedden. Miért árt mindkét országnak és a kárpátaljai magyaroknak a kémbotrány? Ki tartotta be a szokásjogot? Melyik Magyarországon elfogott kém ügye jelentősebb? Sas Zoltán, a nemzetbiztonsági bizottság elnöke beszélt erről a HVG-nek.","shortLead":"Újabb ukrán hírszerző elfogását jelentette be Kocsis Máté kedden. Miért árt mindkét országnak és a kárpátaljai...","id":"20250521_Ez-olyan-mint-a-kocsmai-verekedes-ukan-kemugy-elfogott-hirszerzo-hollo-sas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce8a7c7d-e8b3-4cd0-bf04-7fc9a43c8a21.jpg","index":0,"item":"7e3d738b-d734-4c34-a1d8-0cd4bc4eff79","keywords":null,"link":"/360/20250521_Ez-olyan-mint-a-kocsmai-verekedes-ukan-kemugy-elfogott-hirszerzo-hollo-sas","timestamp":"2025. május. 21. 14:05","title":"A kémháború olyan, mint a kocsmai verekedés, mindegy, hogy ki kezdte, mindkét félnek árt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Suzuki SV650 teszt – Visszatért egy igazi közönségkedvenc
szerző:
Radovits Dávid
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
A kevésbé sikeres Gladius után az új SV650-nel a japánok visszatértek a régi recepthez: ismét egy sallangoktól mentes, de stílusos és élvezetes gépet dobtak piacra, melynek lelke a 75 lóerős, V2-es blokk.
Miközben araszolok befelé a Budaörsi úton a szitáló esőben és a kellemesnek nem nevezhető 11 fokban, azon morfondírozom, vajon a pár hónapos nagymotoros jogsimmal, ki tudom-e majd motorozni az új SV650-ben rejlő tudást ilyen körülmények között. Aggodalomra azért nincs ok, mert megnyugtat a tudat, hogy valamelyest fogódzkodót adhatok azoknak, akik hozzám hasonlóan segédmotorról egyből nagymotorra akarnak váltani, és ehhez valami olyan mindenest keresnek, ami városi ingázásra és élménymotorozásra egyaránt alkalmas.
Közben a szemem sarkából a kilométerek óta mögöttem lopakodó kisáruszállítót figyelem, ami a következő piros lámpa előtt megelőz, majd beáll mellém. A sofőr integet, nyissam fel a plexit. – Nagyon vagány ez az új SV! Nekem is ilyen van, csak még az első generáció, imádom nagyon. Aztán óvatosan ebben a nyálkás időben! – Hát igen, az 1999-től tíz éven át gyártott első generáció máig népes rajongótáborral büszkélkedhet, nem úgy, mint az utódjának szánt Gladius, amit sokan a nőiesnek titulált megjelenése, no meg a válság utáni szűkös anyagi helyzet miatt ignoráltak.
R.D.
Ezek után a 2016-ban piacra dobott SV650-nel biztosra akartak menni a japánok, így inkább visszatértek a méltán népszerű első generáció receptjéhez, ami a remek V2-es blokkal és a klasszikus megjelenésű csupasz formával sikerült is nekik. Szerencsére mellőzték az erőltetetten retró stíluselemeket, de így is gusztusos és kellően vagány lett a végeredmény. Mindez nemcsak a krómkarimás első lámpa, a LED-es hátsó fények, a 41 milliméteres első villa és a díszcsíkos fényezés érdeme, hanem a jól bevált térhálós acélvázé is, amiben büszkén fekszik a 90 fokos hengerszögű, 645 köbcentis V2-es blokk. Idomok nélkül, bátran közszemlére tett csövekkel és leömlővel.
- Fiatalember! Erre még én is felülnék! – szól közbe fotózás közben egy kutyáját sétáltató idős hölgy. A derékpanaszokon túl ennek nem is lenne akadálya, hiszen az SV ülésmagassága csupán 78,5 centiméter, vagyis alacsonyabb motorosok is magabiztosan megülhetik, piros lámpánál mindkét talp leér a földre. A 187 centis magasságom viszont már a felső határ felé közelít, de még így is komfortos az üléspozíció a lapos, hosszabb távon kicsit kemény nyeregben, a keskeny felépítés és a karcsú (13,8 literes) tank révén pedig szépen megtámaszkodik a comb.
R.D.
Az indítás az „easy start” funkciónak köszönhetően pofonegyszerű, csak megnyomjuk az indítógombot, majd az indítómotor addig reszel, amíg éltre kel a jellegzetesen rezonáló V2. A teljesítménye 75 lóerő, alig több, mint a 17 évvel ezelőtti elődjéé, a technikát viszont tökélyre fejlesztették a japán mérnökök. Alumínium öntvény, hengerenként két gyertya, műgyanta borítás a dugattyúpaláston, dupla pillangószelepes befecskendezési rendszer a legfőbb ismérvei között, melyeknek köszönhetően könnyedén teljesíti az Euro 4-et.
Indulásnál vagy a dugóban araszolásnál a kezdők alá dolgozik a Low RPM Assist is, amely megemeli a motor fordulatszámát, így szinte lehetetlen lefulladni vele. Egyébként sem lenne hajlamos rá, mivel a finoman kezelhető bovdenes kuplung és az alacsony fordulaton is jelenlévő nyomaték révén gyerekjáték az elindulás. Ezután már csak a vérmérséklettől és a rutintól függ, hogy mit hozunk belőle, ugyanis az SV a városi rohangálásban és a szerpentines kanyargásban is remek partner.
R.D.
A 64 newtonmétert 8100-nál adja le, de kezdőként 2000-től is magabiztosnak érződik a vehemencia, amivel gyorsítani képes. 5000-től viszont már erősen kell kapaszkodni annyira harapósan reagál a gázra, 8 ezer felett pedig érkezik a tűzijáték. Közben az orgánuma és a rezgései is tagadhatatlanul V2-est idéznek, de abszolút közönségbarát módon, hiszen csak a fordulatszám növelésével ereszti ki igazán a hangját. Visszafogottan használva még a babakocsit toló kismamákat sem riogatja a kompakt kipufogó.
Emiatt kell is néha egy-két gázfröccs, ha az ember előregurul a pirosnál a kocsisorok között, de legalább a keskeny felépítés és kormány révén nem kell annyira centizgetni, szépen elfér mindenhol. A 197 kilogrammos tömeggel a lassú manőverezés sem okoz gondot, az SV végig a sofőr keze alá dolgozik. Ugyanez a helyzet, ha az ember kiszabadul a városból és egy jóféle országútra téved.
Tapasztaltabb motoros alatt valószínűleg hamarabb megmutatja a határait, robogóról vagy 125-ös motorról átülve viszont bőven meghaladja az ember tudását. Ez pedig nagyszerű hír, hiszen évek múltán sem fog kevésnek érződni, ami pedig közúton kimotorozható belőle az bőségesen elég lehet egy átlagos felhasználónak. Az idomnélküliség folytán (plexi még dekornak sincs) 100 km/óra felett már rendesen tépi az embert a menetszél, az autópályás 140 pedig csak hasalva kivitelezhető. A hatsebességes váltó révén akár a 200-at is megfutja, a versenypályától azonban távol maradtunk, így ezt bemondásra elhisszük a Suzukinak.
R.D.
Nem is biztos, hogy a nyílt napokon kell jeleskedni vele. Ugyan a kezdeti szárnypróbálgatásokon biztosan helyt állna, de a finoman adagolható, ABS-es Nissin fék, elöl 290, hátul 240 mm-es tárcsákkal nem biztos, hogy sokáig tolerálná az efféle abúzust. Arról nem is beszélve, hogy a közúton kellően feszesnek érződő futóműhöz is hozzá kéne nyúlni, onnantól kezdve viszont elveszítené a sokoldalúságát, és az olcsónak ígérkező fenntarthatóságot.
Ezért pedig nagy kár lenne, hiszen az SV650 vonzereje éppen abban rejlik, hogy egy univerzálisan használható, klasszikus megjelenésű, vérpezsdítő blokkal szerelt naked, amiben ugyanúgy örömét leli egy kezdő, mint egy tapasztaltabb pilóta, kortól és nemtől függetlenül. A fogyasztása is felhasználóbarát, alattunk átlagban 4,5 litert fogyasztott vegyes használatban, továbbá az árazása is kedvezőnek mondható, hiszen ABS-szel már 2,2 millió forintért hazavihető.
Ennyi pénzért a Yamaha, picivel olcsóbban a Kawasaki is kínál versenyképes alternatívát, de V2 helyett sorkettővel, klasszikus forma helyett fiatalosabb, modernebb megjelenéssel. Ezzel pedig nagyban megkönnyítik azon vásárlók dolgát, akik nem csak a márkahűség alapján választanak motort maguknak.