szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hatszáz lóerős NSX-GT-vel a japán túraautó bajnokságban fognak rajthoz állni.

Az új Honda NSX-ből egy ideje már létezik GT3-as versenyautó V6-os motorral szerelve, de a 2017-es szezonra elkészült a GT változat is, amit a japán túraautóbajnokság GT500-as versenyosztályába szánnak. Ennek megfelelően a szénszálas, jelentősen átdolgozott karosszériája alatt teljesen más hajtáslánc lapul, mint a szériakivitelben, ugyanis a V6-os blokk és az elektromotor párosa helyett egy 2.0 literes, turbós négyhengeres motort kapott.

Honda

Aki esetleg legyintene a relatíve aprócska blokk hallatán, annak nem árt figyelembe vennie azt is, hogy több mint hatszáz lóerőt csaltak elő belőle a rafinált japán mérnökök, így még az utcai verziót is jócskán lepipálja. Pláne hogyha azt is megemlítjük, hogy az egyszerűbb hajtáslánccal, a lecsupaszított, bukócsöves utastérrel és a karbonszálas kasztnival jelentősen kevesebbet nyom a mérlegen, mint a közúti testvére.

Erre szüksége is van, hiszen olyan ellenfelek várnak rá, mint a jelenlegi bajnok Nissan GT-R Nismo GT500 és a vadiúj Lexus LC500 Super GT.

Honda
Honda
Honda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!