Jobban mennek a Tesla versenygépei, mint a Formula E autói
Jövőre indul csupa Teslával az elektromos túraautó-bajnokság.
hvg.hu
A versenysorozatban - hivatalosan a EGT Championship - Tesla Model S P85+ autók fognak versenyezni, 416 lóerővel a hátsókerekükön. Most a szervezők demózták az egyik autót, megmutatva képességeit. A hajtás teljesen az utcai a szabályok szerinti, de a karosszéria, a tengelyek, a fékek komolyan módosítva lettek. Természetesen bukókeret is került az autókba, valamint ötpontos övek és versenyülések. A tömegcsökkentés érdekében az ajtók, a csomagtérajtó cserélhető karbonra. A kocsik nyomtávját is kiszélesítették és Pirelli P Zero slick gumikon futnak majd alapból az autók.
A tömegcsökkentés révén, jó fél tonnával könnyebbek a versenygépek, mint az utcai Tesla 85P 1,6 tonnás súlya. A 600 Nm-es nyomatékával és 416 lóerejével ez a GT-szabványos versenyautó elvileg gyorsabb, mint Formula E-versenygépei.
A jövőre rajtoló bajnokság első kiemelt szponzora egyébként a gumiszállító Pirelli. A világ több helyszínén futó sorozat ellátogat majd a Nürburgringre is, ami igazán érdekesnek ígérkezik.
Harmadik birodalmi mintára, de nem német minőségben készült el 50 éve a Balatonig vezető autópálya első fontosabb szakasza. Az állampártnak elég volt, hogy csak Kádár János balatonaligai nyaralójáig ért a sztráda.