szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Ford Performance elkészítette a Shelby FP350S versenygépet, amiben a jól bevált feltöltő nélküli 5.2-es V8-as motor dolgozik, nyitott kipufogóval párosítva.

Az autóversenyzés pokolian drága hobbi, amit profi szinten csak nagyon kevesen engedhetnek maguknak. Az utóbbi időben viszont egyre inkább törekednek arra a gyártók, hogy minél szélesebb közönség hozzáférhessen a gyári versenytechnikához, viszonylag kedvező áron. Erre a legújabb példa a Ford Performace által most bemutatott Shelby FP350S versenygép, amit kulcsrakész állapotban vehet át az ügyfél, ezután pedig számos amerikai versenysorozatban rajthoz állhat vele.

Ford Perfomance

Az állítható karbon hátsó szárnnyal felszerelt versenygép orrában a Performance-részleg által kezelősbe vett 5.2-es V8-as motor dolgozik, a Tremec hatfokozatú manuális váltójával párosítva. Hogy mekkora teljesítmény lakozik benne, azt egyelőre nem árulták el, de a nyitott versenykipufogó és a Motec vezérlőelektronika révén garantáltan rálicitál az utcai kivitelre. A kibelezett utastér és a FIA-homológ bukókeret miatt nem is lehet közúton használni, de nem is oda való, hanem Trans AM és hasonló tengerentúli versenysorozatokba, ahol kulcsrakész állapotában azonnal rajtra kész, ahogy kigurul a gyárból.

Ford Perfomance

Ebben a pályafutómű és a nagy teljesítményű fékrendszer is segítségére van, illetve a 19 colos kerékszett, amit plusz pénzért 18 colos kovácsolt felnikre lehet cserélni. A külső grafikán is lehet változtatni, a gyárilag szerelt Sparco kagylóülést és a kivehető kormányt viszont nem érdemes lecserélni. Hogy mindezért mennyi pénzt kérnek, azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!