Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A dél-koreai Evolution Traffic Innovation (ETI) nevű cég olyan szalagkorlátot fejlesztett, amivel jó eséllyel túlélhetők a balesetek.
A felmérések szerint világszerte több mint 1 millióan halnak meg évente az utakon közlekedési balesetben. Bár a szalagkorlátnak köszönhetően ez a szám valószínűleg jóval alacsonyabb, mint amekkora lehetne, sok esetben azonban épp az autók védelmét biztosító eszköz okozza az utakon közlekedők halálát. Ha ugyanis rossz szögben, és/vagy túl nagy sebességgel csapódik a korlátnak az autó, az meg is ölheti a sofőrt és az autó utasait. A dél-koreai ETI nevű cég most erre talált ki egy hatékonynak tűnő megoldást.
Az általuk megálmodott szalagkorlát különlegessége, hogy a felső és az alsó acélrudak között kis méretű műanyag hordókat helyeznek el, amik egyfelől képesek elnyelni a becsapódó autó energiájának egy részét, másrészről pedig forgó eszközöknek köszönhetően nem hagyják, hogy a kocsit az acélrúd felnyársalja.
A hordókat fényvisszaverő anyaggal vonnák be, így azt éjszaka is könnyen észre lehetne venni. Az újfajta fejlesztésű szalagkorlátot egy kis méretű (900 kg-os) személyautóval, egy 10 tonnás teherautóval és egy 13 tonnás busszal is kipróbálták, és mindhárom esetében jól vizsgázott.
A kérdés leginkább az, mennyire lehet balesetveszélyes, ha egy irányíthatatlanná váló jármű "visszapattan" az útra a többi úton lévő autó közé.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.