szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

1955-ben mindössze 15 autó gurult ki a gyárból ebben az árnyalatban, közülük manapság már csak négy darab létezéséről tudnak. A jó hír pedig, hogy az egyik februárban gazdát cserél egy párizsi aukción.

A Chevrolet 1953-ban kezdte el gyártani a Corvette-et, kezdetben a kissé vérszegénynek számító soros hathengeres motorral, ami miatt a vártnál alacsonyabb volt iránta az érdeklődés.

1955-ben aztán megkapta a 4.3 literes V8-as blokkot, amely meghozta számára a gyönyörű külsőhöz illő sportautós menetdinamikát, illetve megalapozta számára a jövőbeni sikereket. Ebben az évben viszont még csak 700 példányt gyártottak belőle, javarészt fehér fényezéssel és piros utastérrel, de emellett más árnyalatokban is lehetett rendelni, melyek közül a képeken látható rézvörös szín volt a legritkább.

RM Sotheby's

Összesen 22 Corvette gurult ki a gyárból ebben a színben 1955-ben, közülük viszont csak négy autó létezéséről tudnak manapság. Ezért is számít kuriózumnak, hogy az RM Sotheby’s aukciós ház februárban megrendezésre kerülő párizsi árverésén kalapács alá kerül az egyik ilyen példány. A mostani spanyol tulajdonosa az eredeti tervek alapján restauráltatta az autót, amit alaposan dokumentált az elejétől a végéig, így minden részlete alaposan visszakövethető.

RM Sotheby's

A motorja 195 lóerőt produkál, amelyet kétfokozatú automataváltón keresztül juttat el a laprugókkal szerelt, merevtengelyes hátsó kerekekhez. Nem csak emiatt, de a négy dobfék miatt sem érdemes vele tempós kanyarvadászatra vállalkozni, ehelyett sokkal inkább a visszafogott suhanás az igazi terepe valamelyik tengerparti sétányon vagy egy több hektáros birtokon. Pár százezer eurót biztosan megér majd valakinek ez élmény.

RM Sotheby's
RM Sotheby's
RM Sotheby's
RM Sotheby's
RM Sotheby's
RM Sotheby's

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!