A Chevrolet 1953-ban kezdte el gyártani a Corvette-et, kezdetben a kissé vérszegénynek számító soros hathengeres motorral, ami miatt a vártnál alacsonyabb volt iránta az érdeklődés.
1955-ben aztán megkapta a 4.3 literes V8-as blokkot, amely meghozta számára a gyönyörű külsőhöz illő sportautós menetdinamikát, illetve megalapozta számára a jövőbeni sikereket. Ebben az évben viszont még csak 700 példányt gyártottak belőle, javarészt fehér fényezéssel és piros utastérrel, de emellett más árnyalatokban is lehetett rendelni, melyek közül a képeken látható rézvörös szín volt a legritkább.
Összesen 22 Corvette gurult ki a gyárból ebben a színben 1955-ben, közülük viszont csak négy autó létezéséről tudnak manapság. Ezért is számít kuriózumnak, hogy az RM Sotheby’s aukciós ház februárban megrendezésre kerülő párizsi árverésén kalapács alá kerül az egyik ilyen példány. A mostani spanyol tulajdonosa az eredeti tervek alapján restauráltatta az autót, amit alaposan dokumentált az elejétől a végéig, így minden részlete alaposan visszakövethető.
A motorja 195 lóerőt produkál, amelyet kétfokozatú automataváltón keresztül juttat el a laprugókkal szerelt, merevtengelyes hátsó kerekekhez. Nem csak emiatt, de a négy dobfék miatt sem érdemes vele tempós kanyarvadászatra vállalkozni, ehelyett sokkal inkább a visszafogott suhanás az igazi terepe valamelyik tengerparti sétányon vagy egy több hektáros birtokon. Pár százezer eurót biztosan megér majd valakinek ez élmény.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.