szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jubileumi 1.5 literes benzines erőforrás egy új Insigniába fog kerülni, amely modellnek majd pár hét múlva lesz a hivatalos premierje.

Február kilencedikén délelőtt egy rövid szünetet tartott a szentgotthárdi Opel-gyár. A Flex-üzem benzines szerelősoráról ugyanis ünnepélyes keretek között kigördült a kilencmilliomodik Opel-motor, egy 1.5 literes turbós négyhengeres, benzines blokk, amely a hamarosan a piacra kerülő második generációs Opel Insigniában fog majd bemutatkozni.

Az új Insignia alap benzines motorját, az 1.5-ös turbó benzinest mi fogjuk gyártani – mondta az ünnepségen Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd igazgatója, aki azt is hozzátette, hogy ezzel párhuzamosan továbbra is a szentgotthárdi gyár szállítja az összes motort az új Astrába, amelyre Európában ez idáig több mint 350 000 megrendelés érkezett 2015 óta.

R.D.

A szentgotthárdi Opel-gyár 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat, mégpedig párhuzamosan termel az 1992 óta működő úgynevezett Family 1-es motorgyár és az új, 700 millió eurós beruházással létrehozott Flex-üzem. Ez utóbbiban a kis és közepes méretű benzines erőforrások gyártása ugyanazokon a rugalmas gyártósorokon történik, mint a közepes méretű dízelmotorok gyártása. Ezek az erőforrások az Opel legújabb motorgenerációjához tartoznak, jellemző rájuk a nagy literteljesítmény és az alacsony fogyasztás, valamint az Euro 6-os környezetvédelmi megfelelőség.

A most elkészült 9 milliomodik blokk is közéjük tartozik, hiszen a legújabb fejlesztésű 1.5 literes, turbós négyhengeres benzinmotorról van szó, amely tulajdonképpen az 1.4-es literes turbós blokk megnövelt hengerűrtartalmú továbbfejlesztése. Az ünnepségen felmerült a kérdés, vajon a jubileumi blokkot kiemelten kezelik-e, de a gyár szakemberi elárulták, hogy nincsen rajta semmiféle jelölés, ami erre utalna, így a leendő tulajdonosa nem fog tudni róla, hogy egy fontos mérföldkő lapul az autójában.

R.D.

Az ünnepség utáni sajtótájékoztatón Gerencsér Gábor, Launch Manager azt is elárulta, hogy mi indokolja a háromféle, egymáshoz nagyon hasonló hengerűrtartalmú, kisköbcentis turbós benzinmotor gyártását az üzemben. A motorfejlesztés folyamatos evolúció, vagyis egyik blokk a másiknak a továbbfejlesztése, az eltérő termékciklusuk miatt viszont egy ideig párhuzamosan is gyártják az előd- és az utódblokkot. Az üzemben egyébként olyan, 1.8 literes benzinmotor is készül, amit Európában nem, csak az Egyesült Államokban forgalmaz a GM egy hibrid hajtáslánc részeként.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!