700 millióért sincs sok esély, hogy ilyen autója legyen

Itt vannak az első és hivatalos képek a Genfi Autószalon talán legnagyobb látványosságának számító Pagani Huayra Roadsterről.

  • hvg.hu hvg.hu
700 millióért sincs sok esély, hogy ilyen autója legyen

A kék karbon színben pompázó olasz kisszériás modell, alig 80 kilóval lett nehezebb, mint a kupé verzió, ami önmagában szenzációs. A roadster a frissített Mercedes-AMG 6,0 literes V12-es motort kapja, amely 764 lóerős 6,200-as fordulatnál, a nyomatéka csak szerényen jelezve a cég által 1000 Nm feletti. Horacio Paganiék a felfüggesztéséhez is hozzányúltak és a könnyűfém-szerkezet révén, sikerült 25 százalékkal alacsonyabb súlyú megoldást találni, mint a kupé változaté volt.

Pagani

A fékek a Bermbótól jönnek 380 mm-es első tárcsákkal, a felniken pedig a Pirelli 20-21 colos abroncsai feszülhetnek. A Pagani kétféle kétüléses nyitott tetőst kínál, az egyik egy szénszálas keménytetős középen átlátszó betéttel, ezzel leginkább keménytetősnek tűnik a Huayra, míg a másik megoldásnál a tető a kocsiban tárolható.

Összesen 100 darab ilyen jármű készül szóval a 2,28 millió eurós induló ár, ha nem is indokolt, de piacképes abban biztosak lehetünk.

Pagani
Pagani
Pagani
Pagani
Pagani
Pagani
Pagani
Pagani
Pagani
Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.