szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japánok a városi kisautókat és a motorokat is szeretnék vele kiváltani. Ja, és valószínűleg (részben) önvezető lesz.

Néhány héten belül ismét kezdetét veszi a világ legnagyobb (és talán legjobban várt) autós eseménye, a Genfi Autószalon, ahol idén is sok érdekes újdonságra számíthatunk a gyártóktól. Hogy mi mindennel készülnek, arról szép lassan saját maguk szivárogtatják az információkat – ezúttal a Toyotán volt a sor.

A japánok az i-TRIL nevű koncepcióról villantottak nagyon sejtelmes képet, és amennyire ez keveset mutat, annyira keveset is lehet tudni róla.

Toyota

A kékes színű kontúrok alapján valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, elektromos hajtásláncot (is) tartalmazó járműről beszélünk majd, erre pedig maga a Toyota is ráerősített. A cég szerint az i-TRIL a vvárosi kisautók, motorkerékpárok és egyéb elektromos járművek alternatívájának tekinthető majd. Tovább szövi a rejtélyt, hogy a fejlesztők szerint az i-TRIL elsősorban azoknak lehet jó, akik élvezni szeretnék "a kis sebességű városi közlekedést".

Ezek alapján nehéz lenne nem arra gondolni, hogy az autó egyfajta önvezető funkcióval lesz majd felszerelve, ami egy bizonyos sebességig leveszi a sofőr válláról a terhet. Például akkor, amikor egy torlódásban vagy dugóban kell araszolni.

A CarAdvice szerint ugyanakkor a járműben 1+2 ülés lesz, vagyis a sofőr ülhet elöl, mögötte pedig a két utas, egymás mellett. Az i-TRIL valószínűleg azt az Active Lean elvet alkalmazza majd, amit egyébként a japánok csodabogarában, az i-Road tanulmányban már láthattunk.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!