szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ahogy nő az e-autók akkumulátorkapacitása, úgy növekednie kell a töltők teljesítményének is.

A jelenleg forgalomban lévő elektromos autókat alapvetően háromféle módon tölthetjük fel. A leglassabb, a lemerült telepeket mintegy 10-15 óra alatt feltöltő megoldás, vagyis amikor szimplán az otthoni 230 V-os csatlakozó aljzatba dugjuk a töltőt. Ennél valamivel fürgébb, általában néhány órás töltést biztosítanak az úgynevezett gyorstöltők, de a legjobb, ha villámtöltővel tudjuk táplálni a megfáradt aksikat, ezek révén ugyanis akár kevesebb mint 1 óra alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.

Villámtöltő fronton jelenleg a CHAdeMO és a CCS szabvány a leginkább elterjedt, a legnagyobb teljesítmény pedig 50 kW magasságában mozog. A mostanság forgalomba kerülő elektromos autókban viszont egyre nagyobb kapacitású aksik rejtőznek, melyek fürge töltéséhez ennél nagyobb teljesítményre lesz szükség. A megoldást az ultragyors töltők jelenthetik, melyek első körben 150 kW-ot, második fokozatban 350 kW-ot, harmadik körben pedig akár 500 kW-ot is tudhatnak. Az Egyesült Államokban Kaliforniában várhatóan júniusban adják át az első 350 kW-os töltőállomásokat, Európában pedig 400 darab 350 kW-os állomást tervez üzembe helyezni az Audi, a BMW, a Daimler, a Ford és a Porsche.

A legújabb gyorstöltést persze nemcsak a töltőállomásoknak, hanem az autóknak is támogatniuk kell, egyelőre viszont még nincs forgalomban olyan autó, melyet 350 kW-os teljesítmény mellett lehetne tölteni. Néhány éven belül viszont várhatóan felbukkannak majd az első olyan elektromos autók, melyeket akár 5-10 perc alatt fel lehet tölteni 0-ról 80 százalékra. Hazánkban egyébként jelenleg még a normál CHAdeMO és CCS villámtöltőkből is csak néhány darab üzemel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az én hetem: Lackfi János kést rántott, pedig nem is gondolták volna róla

Az én hetem: Lackfi János kést rántott, pedig nem is gondolták volna róla

Alig 150 kilométeres hatótávú Model 3-ast is árul a Tesla

Alig 150 kilométeres hatótávú Model 3-ast is árul a Tesla

Valami gond van a Vodafone-nál, sokan nem tudnak telefonálni [frissítve]

Valami gond van a Vodafone-nál, sokan nem tudnak telefonálni [frissítve]