Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Hamarosan itt a tavasz, amikor végre pihenni küldhetjük a téli abroncsokat, és elővehetjük a nyáriakat. Vagy adott esetben vehetünk újakat.
A német autóklub időről időre részletes gumitesztekkel örvendeztet meg bennünket, melyekből megtudhatjuk, hogy az adott szezonban mely abroncsok teljesítenek legjobban és melyeket érdemes nagy ívben elkerülnünk. Nincs ez másképp most sem, amikor is az ADAC nyilvánosságra hozta a 2017-es nagy nyárigumi-tesztjének részletes eredményeit.
Az ADAC munkatársai a középkategóriás autókra szánt 195/65 R15-ös gumikat egy aktuális Volkswagen Golf segítségével tesztelték, és arra a következtetésre jutottak, hogy idén a Pirelli Cinturato P1 Verde sikerült a legjobban. Ez a gumi 2,1 pontos értékelést szerzett azon a 0,6 és 5,5 pont közötti skálán, melyen a kisebb értékek számítanak jobbnak. A második az egyaránt 2,2 pontos Bridgestone Turanza T001, a Continettal PremiumContact 5 és a Goodyear EfficientGrip Performance lett, melyeket a 2,5 pontos Esa-Tecar Spirit 5 HP követ a sorban. A lista legvégén a GT Radial Champiro FE1 található (4 pont), de a Semperit, Hankook és a Maxxis idei nyárigumijai sem teljesítettek túl jól.
A SUV-okra szánt 215/65 R16-os nyárigumiknak egy Volkswagen Tiguanon kellett vizsgázniuk. Ebben a kategóriában messze a Goodyear EfficientGrip SUV érte el a legjobb, egész konkrétan 2,1 pontos osztályzatot. A második a 2,5 pontos Cooper Zeon 4XS Sport, a harmadik pedig a 2,8-as értékelésű Firestone Destination HP lett. Az ADAC szerint a Yokohama Geolandar SUV-ot semmiképp sem ajánlott megvásárolni - ez a vizes aszfalton elképesztően gyenge gumi a lehető legrosszabb, 5,5 pontos értékelést kapta.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Kapu Tibor és három űrhajóstársa már a SpaceX űrhajójában várja, hogy útnak indulhasson a 14 napos küldetésére.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Kiteljesedik a dinamikus árazás, akár napról napra változhat a nagykereskedelmi ár, s annak nyomán a kiskereskedelmi ár.
A legtöbb hirdetést a tankerületi központok adták fel.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.