szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Igaz, mindössze egy darab, és azt is pincében tartották 20 éven keresztül.

1976-ban egy csapat fejlesztőmérnök és a hozzájuk rendelt technikai személyzet nekivágott egy négyhengeres, vízhűtéses Audi motor fejlesztésének. A blokk a márka akkor kisautójából egy Audi 50-esből származott. Az 1.1 literes blokk közel 70 lóerőt produkált, a lánchajtás pedig egy Norton motorból lett átemelve.

Audi

Az egyik mérnök Ferdinand Piech volt, aki később VW konszern első számú uralkodója lett, a másik pedig Ronald Gumpert, az Audi 50-es projektmenedzsere. A motort viszont nagyon titkolni akarták a külvilág előtt, totálisan csendben csinálni mindent, mígnem sorozatgyártásúvá érik a termék.

A tesztek során jól is haladtak, a gép az A9-es autópályán elérte az 200 km/h-s tempót is. A motorkerékpár dizájnja sem tért el az akkoriban szokásos divatos formától.

Audi

A motorral végül 1979-re el is készültek és Ronald Gumpert bemutatta a főnökségnek a Z02-es nevű járművet. Lelkesedését azonban gyakorlatilag ott összetörték, miután az Audi akkori vezérigazgatója Werner Schmidt röviden kijelentette: Nem vagyunk motorkerékpár-gyártó.

Ezt követően sejthető volt, hogy pincébe kerül a modell, amelyet el is zártak jó mélyre, és csak 1999-ben bukkant fel, viszont manapság legalább az ingolstadti Audi múzeumban meg lehet csodálni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!