szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elég egy óvatlan mozdulat a gázpedálon és a hátsó kerekek még 300-nál is könnyen túlpöröghetnek.

A Koenigsegg a két évvel ezelőtti Genfi Autószalonon lebbentette fel a fátylat a Regera nevet kapott hipersportkocsijáról. A mindössze 80 példányban gyártani kívánt plug-in hibrid különlegességről az idei genfi összejövetelen is sok szó esett. Christian Koenigsegg, a svéd manufaktúra alapítója a Top Gearnek azt nyilatkozta, hogy szerény véleménye szerint hátsókerékhajtás esetén nincs szükség többre, mint 1500 lóerő.

A cég első embere elárulta, hogy az 1500 lóerős összteljesítményű és mintegy 2000 Nm-es csúcsnyomatékú Regera hátsó kerekeit akár még 300 km/h-s tempó mellett is könnyen túl lehet pörgetni egy óvatlan gázadással. Christian szerint ugyan képesek lennének még egy kicsit több teljesítményt kisajtolni az autóból, hogy például 250-ről jobban gyorsuljon 400-ra, azonban a Regera egy inkább mindennapos használatra is alkalmas GT szuperautó.

Koenigsegg

A 4,56 méter hosszú, 1,1 méter magas és 1590 kilogramm tömegű Regera meghajtásáról egy 5 literes biturbó V8-as benzinmotor és három elektromotor gondoskodik. A 4,5 kWh kapacitású lítiium-ion akkumulátorpakkal felvértezett hiperautó 2,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, 6,6 másodperc alatt 0-ról 200-ra, illetve 10,9 másodperc alatt 0-ról 300-ra. Nem mellesleg állóhelyzetből 20 másodperc alatt képes 400 km/h-s tempóra katapultálni. És végül még két elképesztő adat: a 410 km/h végsebességű közúti torpedó 150-ről 250-ra 3,9 másodperc alatt ugrik fel.

Koenigsegg

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!