szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A csillagos német márka hamarosan teljesen fel fogja újítani egyik legfontosabb modelljét, az A-Klassét. A legerősebb változat 400+ lóerős lesz.

A Mercedes 1997-ben mutatta be az első A-osztályt, melyből 2004-ben jött ki a második generáció, 2012-ben pedig napvilágot látott az aktuális harmadik sorozat, mely 18 centiméterrel alacsonyabb lett. Az immár 5 esztendős múltra visszatekintő, W176 kódjelű "kismerci" felett mára enyhén eljárt az idő, így nem csoda, hogy a stuttgarti márka a 2015-ös ráncfelvarrást követően a jövő év elején elő fog rukkolni a W177-es negyedik generációval. Nyílt titok, hogy az új modell tesztelése már javában folyik, ennek köszönhetően pedig már több kémfotó is rendelkezésünkre áll az egyelőre persze még alaposan takargatott, szándékosan elcsúfított újdonságról.

AMuS

Az AMuS értesülései szerint a 2018-ban érkező A-Klasse az új MFA2 platformra fog épülni, csakúgy mint az új CLA és GLA, illetve a külcsín tekintetében a jó öreg G-osztályra hajazó GLB. Az elődjénél jelentősen merevebb karosszériával rendelkező autó tömege 50 kilogrammal csökken, a tengelytáv viszont 2 centiméterrel növekszik, így az utasoknak több lábhely jut.

AMuS

A lényegében változatlan külső méretek mellett említést érdemel többek közt a hátsó ülésekre történő könnyebb bejutás, a megnövelt fejtér, illetve a kényelmesebben pakolható csomagtér. A műszerfalon újdonság a virtuális cockpit, de az olcsóbb modellekben a kormány mögött a kijelző helyett várhatóan maradnak a hagyományos analóg műszerek.

AMuS

A kisebb dízelmotorok változatlanul a Renaulttól érkeznek, az OM 654-es kétliteres öngyulladós erőforrás pedig 150 lóerős és 194 lóerős változatban lesz elérhető. A kétliteres turbós benzinmotor többféle változatban kerül az A-osztályba, így például lesz belőle egy 270 lóerős változat is, mely a 400 lóerőnél is erősebb (jelenleg még "csak" 381 lóerős) új AMG 45-ös modell kistestvérébe kerül. Jönni fog továbbá egy hibrid modell, mely egy feltöltéssel várhatóan 100 kilométert tud majd megtenni tisztán elektromosan. A hétsebességes duplakuplungos váltó helyére egy kilencsebességes automata érkezik, mely az elődjénél nagyobb nyomatékra lesz méretezve.

AMuS

Az új Mercedes A-osztály alapára mintegy 25 ezer euró, vagyis mintegy 7,7 millió forint lesz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!