Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Nagyon nem mindegy, hogy milyen világítást választunk az autó lámpájába, ugyanis komoly méterekkel nőhet/csökkenhet a látótávolság.
Sötétben vezetni még a gyakorlott autósoknak sem mindig könnyű feladat, pláne akkor, ha olyan helyen autózunk, ahol nincs közvilágítás. Városon kívül a legfontosabb szempont, hogy minél nagyobb legyen a látótávolság, még akkor is, ha nem a távolsági fényszórót használjuk. Az ismert autós YouTube-er Nick Murray a napokban készített egy tesztet, amiben a halogén, a xenon és a LED-izókkat hasonlította össze. A végeredmény igen látványos lett.
Hogy ne legyen azzal gond, hogy a fényszórókat más-más modellen veti be, mindhárom izzó teszteléséhez két Porsche 911 volt a segítségére. A tesztben elsősorban a xenon és a LED közti különbséget akarta megmutatni, de a felvételekbe bekerült a halogén izzók teljesítménye is.
A három izzó közti különbség a működésükből adódik. A halogén esetében az izzót halogénvegyületekkel töltik fel, ami meghosszabbítja a volfrámszál élettartamát. A xenon működéséhez nagy nyomású búra és magas feszültség szükséges, volfrámszál viszont nincs benne, így tovább tart, mint a halogén. A LED-izzók ezzel szemben nemcsak energiatakarékosak, de az élettartam tekintetében is ezek állnak a legjobban.
Murray szerint bár a LED-égők drágábbak, megéri őket megvenni, a teszt alapján ugyanis ezek teljesítenek a legjobban. Az ilyen izzókkal szerelt lámpák sokkal jobban világítják be az utat, mint a halogén vagy a xenon, ráadásul a kevesebb energiafelvétel és a hosszabb élettartam is mellettük szól.
Bár a tesztből kimaradt, de érdekes lenne mindezeket a lézeres fényszóróval is összehasonlítani, ami néhány éven belül meghatározó tényező lesz az autóiparban. A technológiát elsőként az Audi alkalmazta az R8-ban, néhány hónappal később a BMW is követte a négykarikások megoldását az i8-ban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.