Megbukott a Vitara és a Grand Cherokee a dízelteszten

Az RDW holland közlekedési hatóság azt gyanítja, hogy a károsanyag-kibocsátási tesztek eredményeit meghamisító szoftvert alkalmaz a Suzuki és a Fiat Chrysler autógyár egy-egy terepjárómodell esetében.

  • MTI MTI
Megbukott a Vitara és a Grand Cherokee a dízelteszten

A dízelbotrány kirobbanása, 2015 szeptembere óta 16 autómárkát vontak tüzetes vizsgálat alá – közölte hétfőn az RDW, amely egyebek között azt vizsgálja és ellenőrzi, hogy a közutakon közlekedő járművek megfelelnek-e a biztonsági és környezetvédelmi követelményeknek.

A tesztek során csak a Suzuki japán autógyártó Vitara modellje és az amerikai-olasz Fiat Chrysler által gyártott Grand Cherokee bukott meg.

A károsanyag-kibocsátását szabályozó szoftver csak a motor védelmét szolgálhatja az előírások szerint. A Suzuki és a Fiat Chryslet két terepjárójának esetében viszont az RDW szakemberei azt állapították meg, hogy a program nem a motor védelmét szolgálja, és a gyártó által közölt értékeknél lényegesen több káros anyag kibocsátását eredményezi.

Az RDW átadta a megállapításokat tartalmazó jelentést az ügyészségnek, amely vizsgálatot indított a két autógyártó ellen.

Német lapértesülések szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium már tavaly szeptemberben jelezte az Európai Bizottságnak, hogy a Fiat Chrysler a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezést használ. A minisztérium és a szövetségi gépjármű-felügyelet által végzett vizsgálatok alapján konkrétan a kipufogógáz-visszacsatolás kikapcsolását és a nitrogénoxid-katalizátor néhány tisztító ciklus utáni leállítását kifogásolja a Fiat dízelmotorjainál.

Az amerikai környezetvédelmi hivatal januárban jelentette be, hogy vizsgálatot indított a Fiat Chrysler ellen, és megállapította, hogy a vállalat több mint százezer kocsiba épített be olyan szoftvert, amely meghamisította a károsanyag-kibocsátás mértékét, azt a látszatot keltve, mintha a kérdéses gépjárművek megfelelnének az amerikai környezetvédelmi előírásoknak.

A japán közlekedési minisztérium tavaly májusban annyit közölt, hogy a japán autógyárak közül csak a Suzuki és a Mitsubishi alkalmazott egyes modelljeinél szabálytalan módszereket az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás megállapítására.

A Suzuki Motor elismerte, hogy nem a szabályos módszerrel végezte el egyes modelljeinél a fogyasztási értékek megállapítását, de "a belső vizsgálat nem tárt fel csalást, olyat, mint amilyen például az adatok manipulálása lenne".

És akkor hiába értékelte nagyra Orbán Matolcsyt, Varga csak megnézte, legalább az aranytartalék megvan-e még

És akkor hiába értékelte nagyra Orbán Matolcsyt, Varga csak megnézte, legalább az aranytartalék megvan-e még

Az elnökváltás után lassan felgombolyodik a jegybank Matolcsy-korszaka – sok a botránygyanús ügy, de legalább az aranytartalék és a miniszterelnöki bizodalom megvan még. Adnan Polat lánya Magyarországon is szerepet vállalt, Mészáros Lőrinc felesége földeket vett, a pixisből kiesett volt veje pedig jogvédelmet nyert. Az infláció gyorsult, a nyugdíjasok utalványt kapnak, amit – bár a készpénzhasználat alkotmányos jog lett – csak korlátozottan költhetnek majd. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.