szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Íme egy apró új matrica, mely adott esetben akár életeket is menthet.

A hét eleji felfrissülést követően a hét második felében ismét 40 Celsius-fok közelébe emelkedhet a hőmérséklet. Újból támad a kánikula, és ilyenkor sajnos egyre több híradás szokott arról szólni, hogy felelőtlen szülők a felhevült kocsiban felejtették gyermeküket, kutyájukat – jó esetben egy betört ablakkal és kisebb rosszulléttel végződik a történet.

Ne feledjük: 30 Celsius-fokos melegben az autó belseje alig 10 perc alatt akár 70 fokra is felhevülhet.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a Vigyél Haza Alapítvány matricakampányt indított annak érdekében, hogy felhívják az autósok figyelmét arra, hogy a hőségben nagyon oda kell figyelni az autóban utaztatott szeretteinkre.

A kampány keretein belül bevásárlóközpontok és áruházak bejáratánál helyezik el ezt az alábbi matricát, melynek révén remélhetőleg még időben figyelmeztetik a boltokhoz autókkal érkezőket, hogy sem gyermeküket, sem pedig házi kedvencüket ne hagyják a napon álló kocsiban:

NÉBIH

A kampányhoz eddig öt áruházlánc, a Lidl, a Metro, a Reál, a Spar és a CBA egyes üzletei csatlakoztak. A Nébih ezenkívül további kereskedelmi és vendéglátóhelyek jelentkezését is szívesen fogadja.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!