A kínai kormányzat autógyárakat akar, hát megvennék a Fiat-Chryslert?

Igaz a Fiat-Chrysler is vevőt keres lassan két éve, de eddig nem találtak komoly jelöltet.

  • hvg.hu hvg.hu
A kínai kormányzat autógyárakat akar, hát megvennék a Fiat-Chryslert?

A hírek szerint megint megmozdultak az eladás körüli események a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) környékén, mert a cég vezetősége folyamatosan tárgyal a távol-keleti ország befektetőivel. Egyelőre nem tisztázott melyik kínai konszern a komoly érdeklődő, de mivel a kínai állam erős nyomás alatt tartja vállalatait, hogy külföldön terjeszkedjenek több jelölt is szóba jöhet. A nálunk kevésbé ismert cégek, mint a Dongfeng Motor, a Great Wall, a Geely vagy az FCA helyi partnere Guangzhou Automobile Group bármelyike, olyan forrásokkal rendelkezik, hogy akár nyélbe üthetnék a felvásárlást.

Az FCA-nál pedig van néhány olyan zsíros falat, amelyre a kínaiak vágyhatnak: a Jeep és a Ram (amely a Dodge pickupjait képviseli), amelyek nagyon nyereségesek, de a Chrysler, Dodge vagy éppen a Fiat szintén érdemesek a felvásárlásra. Az Automotive News forrása szerint a Maserati és az Alfa Romeo viszont nem lennének az eladó csomagban. Akárcsak a Ferrari, amely már kikerült pénzügyileg ebből a csoportból.

A kínaiaknak nagyon kellene néhány olyan márka, amellyel a hatalmas és jövedelmező észak-amerikai piacra betörhetnének. Próbálkozásaik voltak saját márkákon keresztül korábban is, amelyekről kiderült nem sok esély mutatkozik saját jogon a gyors sikerre.

Viszont a kínai kormányzat eltökélt szándéka a terjeszkedés hasonló módon, mint a 2010-ben megvásárolt Volvónál a kínai Geely révén. Konkrétan, a kínai kormányzat 1500 milliárd dollárt készül elkölteni a következő évtizedben külföldi cégek felvásárlására.

A felvásárlás egyelőre azonban nem csak anyagi, hanem politikai kérdés mindkét oldalról, hogy egy kínai vállalat amerikai autókat gyártson, amerikai székhellyel. Márpedig az FCA, globálisan 162 gyáregységgel rendelkezik, és további 87 fejlesztési hellyel a 2600 darab, csak az USA-ban lévő kereskedésről nem is beszélve.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Milyen hatása lehet az új, 3 százalékos kamatozású lakásvásárlási hitelnek?

Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.