Ebben az egy dologban már hasonlít a Magyar Posta a brit Royal Mailre

A brit Royal Mail a napokban jelentette be, elektromos autókat állít be a flottájába. A Magyar Posta már tavaly meglépte ugyanezt.

  • hvg.hu hvg.hu
Ebben az egy dologban már hasonlít a Magyar Posta a brit Royal Mailre

Amellett, hogy ha lassan is, de biztosan egyre több elektromos személyautó lesz az utakon, nagyon fontos, hogy ne csak az átlagemberek váltsanak zéróemissziós járműre, tegyék meg ezt a cégek is. Ezen felbuzdulva a brit királyi posta, azaz a Royal Mail a napokban bejelentette: kezdésnek kilenc elektromos haszongépjárművet vásárol.

Az Engadget beszámolója szerint az autókat az Oxford megyében működő Arrival nevű cég készítette, amelyek megközelítőleg 160 km-es hatótávval rendelkeznek. A kocsikat a brit királyi posta a London belvárosában található központjából indítja majd útnak, hogy a brit főváros különböző részeire, vagy annak külterületeire szállítson csomagokat.

Az Arrival most csatasorba álló autói az elsők abból a több mint 50 ezer elektromos járműből, amit a tervek szerint egy év alatt gyártanak majd le a Banbury-ben található üzemben. Ez utóbbi különlegessége, hogy csak és kizárólag robotok dolgoznak az autókon, amiket mesterséges intelligencia irányít.

Arrival

A Royal Mail azonban nemcsak az Arrival autóit használja majd. Néhány héttel korábban a posta a Peugeot-val írt alá együttműködési megállapodást, melynek keretében 100 elektromos autót vásárolnak a franciáktól. Az e-flotta egyébként decemberben kezdi majd meg a szolgálatot.

A brit királyi posta emellett az Egyesült Királyságban található depóknál töltőket is telepít, hogy minél hatékonyabb legyen az elektromos autók használata. Persze ez egyelőre még nem váltja meg a világot, hiszen a Royal Mailnek nagyjából 49 ezer járműből álló flottája van, de kezdetnek azért ez sem rossz.

Hasonló lépést egyébként már a Magyar Posta is tett, ráadásul hamarabb: még 2016 decemberében jelentették be, hogy 18 darab Nissan elektromos kisáruszállító autóval bővítették a flottájukat, amiből 10 mobilpostaként, 8 pedig nagyvárosi csomagkézbesítőként dolgozik a hálózatban. Igaz, ezeknek a hatótávolsága elmarad a brit Arrival által gyártott autókétól, ugyanis 80-120 km megtételére képesek egy feltöltéssel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.