szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Úgy tűnik, tovább ássák a dízelek sírját.

Az Euro 5-ös besorolású dízel autóiknál találtak illegális szoftverek használatára utaló jeleket. A cégcsoport egyelőre cáfolja a beavatkozó-szoftverek tényét.

Most úgy tűnik, a PSA-csoport keveredhet a legújabb dízelbotrányba. A Citroën, Peugeot és DS (korábban a Citroën prémium márkája) gyártója a Le Mond francia lap szerint 1,94 millió autóját szerelte fel olyan szoftverrel, amely érzékeli, mikor van emissziós teszten a jármű és olyankor aktiválja a nitrogén-oxidok szűrését. Egész pontosan két üzemállapotot ismer a motor: az elsőt, amikor alacsony nitrogén-oxid (NOx) értéket produkál, viszont valamivel nagyobb fogyasztást, ilyenkor mennek a rendszerek, és egy másikat, amikor alacsony a CO2-kibocsátás, ami a normál életben az alacsony fogyasztást is garantálja. (A két feltétel viszonylag egymás kárára teljesíthető, ez okozta részben a dízelbotrányt is.)

Amennyiben beigazolódik a feltevés, akkor a francia konszern 5 milliárd eurós büntetésre számíthat, amely a Volkswagen hasonló bírságához mérhető.

A szabálysértésre egy riport alapján derült fény, amelyet országuk versenyhatósága folytatott le. A PSA részéről, annyit reagáltak, hogy mivel nem kaptak tájékoztatást erről a riportról és betekintést sem, nem tudnak nyilatkozni az ügyben. Hozzátették: a PSA autóit soha nem látták el olyan szoftverrel, amely felismerné, mikor tesztelik az autó károsanyag-kibocsátását és kapcsolná be erre az időre a megfelelő károsanyag-tisztító rendszereket.

A PSA közölte azt is, hogy részükről megtörtént a járműveik CO2-kibocsátási adatainak közzététele valós körülmények közötti használat esetén is. Az elvégzett mérések eredménye 60 modelljükre vonatkozóan elérhető a weboldalukon.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Demeter Péter Autó

A nagy dilemma: szabad-e még dízelt venni?

Hatalmas szabadidőautókat akartunk, sportautós teljesítménnyel és nulla fogyasztással. Ez az igény ebben a formában olyan, mint a három kívánság – mesebeli. Egy ideig úgy tűnt, az autógyártók mégis teljesíteni tudják. A kulcs a dízelmotor volt, amelyet azonban most kezdenek kiátkozni.

A salgótarjáni után az egri focicsapat is Mészáros Lőrinc közelébe került

A salgótarjáni után az egri focicsapat is Mészáros Lőrinc közelébe került

Kiakadtak a lakók Mészáros Lőrinc cégének az építkezésére

Kiakadtak a lakók Mészáros Lőrinc cégének az építkezésére

Bezár a Beat On The Brat, a bulinegyed kultikus helye

Bezár a Beat On The Brat, a bulinegyed kultikus helye