A legnagyobb lenne, ha összejönne a Hyundai–KIA–Fiat–Chrysler házasság

Elég nagy a mozgolódás az olasz-amerikai konszern háza táján mostanság. Beléptek a képbe a dél-koreaiak is.

  • hvg.hu hvg.hu
A legnagyobb lenne, ha összejönne a Hyundai–KIA–Fiat–Chrysler házasság

A felvásárló szerepébe, most a Hyundai Motor Company került, amely jelenleg a névadója mellett a KIA, a Genesis tulajdonosa. Ha összeállnának a Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) konszernnel akkor az a világ legnagyobb autógyártó cége lenne. A felvásárlásról szóló hírt, most a The Korea Herald dobta be.

Az elemzők szerint egy ilyen üzlet a Hyundai Motornak nagyjából 9,83 milliárd dollárjába kerülne, ám ha csomagban nem lenne benne a Maserati és a Magnetti Marrelli (az olaszok autóipari elektronikai beszállító cége), akkor nagyjából a feléből megúszhatnák az üzletet.

Ha a 2016-os adatokat vennénk alapul egy ilyen Hyundai–KIA és Fiat–Chrysler együtt 11,5 millió autót jelentene.

Persze a képbe bármikor belekerülhetnek újra a kínaiak is. Augusztus közepén látott napvilágot az a sajtóértesülés, hogy Kína egyik vezető járműgyártója, a Great Wall Motor ajánlatot készül tenni a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) olasz-amerikai autógyártó konszernre vagy annak egy részére. Az ázsiai vállalat különösen a cég két legsikeresebb márkája, a Jeep és a Ram iránt érdeklődik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.