Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Sir James Dyson nevét elsősorban a nevével fémjelzett porszívókról lehet ismerni. Gondoskodna róla, hogy ez ne csak így legyen.
Az elektromos autók nagyarányú terjedése, mint az ipari forradalmak környékén lenni szokott, mindenkit csábít, hogy megtalálja benne a számítását. Anno, a múlt század elején is százával voltak autómárkák és csak nagyon kevés maradt belőlük. Ráadásul ezek többsége sem azonnal autógyártóként indult, hanem valamilyen más termékkel már részt képviselt az géppiacon.
A porszívóival elég jól menő márkát felépítő Dyson cég is így gondolkodik. Kipróbálnák magukat autógyártóként is. Pénzük van a projektre – 2 milliárd fontot – költenének el, amelynek eredményeképpen 2020-ra saját elektromos autóval rukkolnának ki.
Jelenleg is 400 fős csapat dolgozik már a társaságnál a projekten egyrészt autófejlesztésen, másfelől az elektromos autók legfontosabb alkotóelemét jelentő akkumulátor kidolgozásán.
Ha a Dyson technológiailag az autóiparban is olyan innovatív tud lenni, mint jelenlegi saját területén, például a ciklonporszívóval – örvényszűrős – vagy a jól ismert kézszárítójával, akkor adnánk neki egy esélyt.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.