szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Gombamód szaporodnak az elektromos autósok számára kialakított töltőpontok Németországban, most épp a gyorstöltő-hálózatnak adnak még egy lökést.

Tavaly októberben komoly vállalást tettek a németek: csatlakozva már több országhoz bejelentették, hogy 2030-tól betiltják a benzin- és dízelüzemű autók árusítását. Mindez azt jelenti, hogy attól kezdve új autóként csak elektromos modelleket lehet piacra dobni. Ehhez viszont az is kell, hogy addigra kiépüljön a járművek töltéséhez szükséges infrastruktúra.

Azt pedig nem lehet mondnai, hogy a németek ne igyekeznének nagyon. A CleanTechnica korábbi beszámolója szerint Németországban 2016-ban mintegy 27 százalékkal nőtt az elektromos töltőállomások száma. Idén áprilisig összesen 7407 töltőpontot alakítottak ki az országban, és csak 2016-ban 292 darab gyorstöltőt telepítettek. Persze erre szükség is van, a hivatalos adatok szerint ugyanis míg 2011-ben csupán 4000 elektromos autó közlekedett az utakon, addigra 2016-ra ez a szám elérte a 77 153-at.

©

A fejlődés pedig nem áll meg, hamarosan ugyanis további gyorstöltőket építenek a németeknél. Az energiaszolgáltató vállalat, az EnBW ugyanis újabb jelentős megbízást adott az ABB-nek a németországi autópályák mentén telepített töltőhálózat bővítésére. Az ABB 2017 végéig további 117 gyorstöltő oszlopot szállít és telepít a Tank & Rast által üzemeltett pihenőhelyekre és üzemanyagtöltő állomásokra.

A legújabb generációs töltőoszlopok felhőalapú megoldáson át csatlakoznak az internetre, és többek között készpénz nélküli fizetést tesznek lehetővé. Az EnBW a múlt évben már odaítélt egy hasonló megbízást az ABB-nek. Akkor 68 db, 50 kilowatt teljesítményű gyorstöltőt rendeltek.

©

A gyorstöltő állomások, mint az EnBW-vel együttműködésben most kivitelezendők is, 50 kW-os töltési teljesítménnyel rendelkeznek, kompakt kialakításúak, így ideálisan telepíthetők autópálya menti pihenőkben, autókereskedésekben, üzleti negyedekben vagy forgalmas városközpontokban. A töltőállomások szinte minden parkolási konfigurációban kiépíthetők, az autók feltöltése alig 30 percet vesz igénybe.

Eközben pedig az A8-as autópálya mellé a világ egyik legnagyobb töltőállomását húzzák fel a németek, ahol naponta 4000 autót lehet majd feltölteni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A járvány végét jelezné, de nem csökken az örökítőanyag mennyisége a szennyvizekben

A járvány végét jelezné, de nem csökken az örökítőanyag mennyisége a szennyvizekben

A Covid miatt még többen maradnak pszichiátriai ellátás nélkül, mint a járvány előtt

A Covid miatt még többen maradnak pszichiátriai ellátás nélkül, mint a járvány előtt

A DIGI megvásárlása után tovább terjeszkedne a 4IG

A DIGI megvásárlása után tovább terjeszkedne a 4IG