szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A válogatott tétmérkőzésein nem szerepelnek túl jól, de az éves fizetésükből még így is igen komoly autókat vásárolhatnak maguknak.

Egy nemrégiben készített felmérés szerint a szép, erős és gyors autókat egyáltalán nem megvető élvonalbeli magyar focisták közül jelenleg Dzsudzsák Balázs és Huszti Szabolcs keres a legjobban, akik fejenként és évente körülbelül 1 milliárd forintot tesznek zsebre. Nem kevés pénz ez - körbenéztünk a piacon, hogy körülbelül milyen szuperdrága autók jönnének ki ebből az éves apanázsból. És milyenek nem.

Itt van rögtön például a mindössze 99 példányban gyártott, a hátsó szekcióban egyszerűen kabriósítható Mercedes-Maybach G650 Landaulet, melynek legutolsó darabja nemrégiben 375 millió forintos áron talált gazdára. Ebből akár két darabot is lehetne venni az 1000 milliós éves álomfizetésből, és akkor még nem kevés maradna a tankolásra, a szervizelésre és az életben felmerülő egyéb kiadásokra.

Bonhams

Az 500 példányban készülő sebességrekorder Bugatti Chiron már komolyabb falat, ugyanis ez az 1500 lóerős és 400 km/h feletti végsebességű hipersportautó körülbelül 750 millió forintba kerül. És persze nem minden a pénz, az ínyenc petrolhead-falatnak számító Chrion megvásárlásához kell némi szerencse és kapcsolati tőke. Ronaldónak mondjuk már van belőle egy.

Bugatti

A nemrégiben leleplezett Mercedes-AMG Project One ugyan "csak" 1000 lóerős, de ez a közúti használatra szelidített F1-technikára épülő torpedó még így is rövidebb idő alatt gyorsul 100-ra, mint a Chiron. Konkrétan 2,5 másodperc alatt, a 0-200-as sprint pedig 6 azaz hat másodperc alatt abszolválható vele. A 2019-től 275 példányban gyártandó stuttgarti csoda ára 825 millió forint.

Mercedes

A 2013-ban kijött Ferrari LaFerrari már nem új modell, de még mindig igencsak kívánatos a benzingőz rajongók körében. A 963 lóerős hibrid olasz sportkocsi újkori ára 600 millió forint volt, azonban a legyártott 500 példány mostanság eladósorba kerülő darabjai leginkább 2-3 milliárd forintos áron cserélnek gazdát. Erre a kocsira tehát már 2-3 évet spórolni kell 1 milliárd forintos éves bevétel esetén, és akkor másra még nem is tettünk félre egyetlen fillért sem.

Ferrari

A világ legdrágább autói azonban még ennél is sokkal többe kerülnek. 2014 augusztusában például átszámítva mintegy 11 milliárd forint ellenében cserélt gazdát egy 1962-es évjáratú Ferrari 250 GTO. A szuperkönnyű, alig 880 kilogrammos és 300 lóerős sportkocsi értékét többek közt az is az egekbe növeli, hogy mindössze 39 példányt gyártottak belőle.

Autoevolution

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!