szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megkezdődött a már hazánkban is előrendelhető új japán villanyautó sorozatgyártása.

A Nissan szeptemberben leplezte le a 2010 óta forgalomban lévő Leaf vadonatúj változatát, melynek a napokban kezdődött meg a sorozatgyártása az Egyesült Királyságban. A Sunderlandben készülő újdonság első példányait várhatóan februárban vehetik majd át az európai vásárlók. Hazánkban jelenleg 9 965 000 forintos áron rendelhető a típus, mely a 1,5 millió forintos állami kedvezmény levonását követően kerül ennyibe.

A második generációs Nissan Leaf 4,48 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,53 méter magas. A változatlanul 2,7 méteres tengelytávú újdonság 1535 kilogrammot nyom a mérlegen, és ezen tömeg egy jelentős részét a 24, illetve 30 helyett immár 40 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorpakk teszi ki.

A 150 lóerős teljesítményű, illetve 320 Nm nyomatékú elektromotor 144 km/h-s végsebességet tesz lehetővé. A 0-100-as sprint szintideje 11,5 másodpercről 7,9 másodpercre csökkent, ami hatalmas előrelépést jelent. Egy feltöltéssel 250 helyett mintegy 378 kilométer tehető meg, legalábbis az NEDC-szabvány szerint. 3 kW-os töltővel 16 órát, 6 kW-ossal pedig 8 órát vesz igénybe egy teljes feltöltés, villámtöltővel azonban akár 40 perc is elegendő ahhoz, hogy a teljesen lemerült telepet 80 százalékos szintre hozzuk.

©

A tizenkét ultraszonikus szenzorra épülő ProPilot rendszer a 30-100 km/h-s sebességtartományban távtartós tempomatot, illetve aktív kormányzással támogatott sávtartást biztosít. A rendszer képes automatikusan állóra fékezni a kocsit, és a gázpedál apró lenyomására újra felgyorsít onnan a korábban beállított sebességre.

Újdonság továbbá az alapfelszereltség részét képező, gombnyomásra ki/bekapcsolható úgynevezett e-Pedal, mely lehetővé teszi, hogy kizárólag a gázpedál kezelésével gyorsítsunk, lassítsunk, állóra fékezzünk és állóhelyzetben tartsuk a kocsit. A Nissan szerint átlagos felhasználás mellett 90 százalékban minden feladat ellátásához elegendő lehet ez az egyetlen pedál.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Terroristákat is dicsőítő rapper bebörtönzése borította lángba Barcelonát

Terroristákat is dicsőítő rapper bebörtönzése borította lángba Barcelonát

Matolcsy: Veszít, aki csak az 1 százalék, sőt a 0,1 százalék érdekét nézi

Matolcsy: Veszít, aki csak az 1 százalék, sőt a 0,1 százalék érdekét nézi

Megvan az idei Év Autója

Megvan az idei Év Autója