szerző:
hvg.hu

„Diesel-free”, ez lehet az új jelmondat hamarosan egyre több gyártónál.

A jelenlegi folyamatokra ráerősítve, a japánok 2018-tól már nem árulnak Olaszországban dízelmotoros személyautókat – csak az offroad modellekhez kínálnak öngyulladásos üzemű erőforrást – helyettük, maradnak leginkább a hibridek.

Egészen pontosan a Yaris, Auris és RAV4 modellek közül kerültek ki a gázolajos változatok, az Aygo, C-HR már eddig is „diesel-free” modellek voltak. Úgy tűnik, a normál személyautóknál lejár a D-4D-ként ismert japán dízelmotorok életciklusa.

Igaz, a Toyota nem rontotta saját üzletét ezzel a lépéssel nagyon, a tavalyi évben eladásaik 6 százalékát adták Olaszországban a dízelautóik, jellemzően persze a RAV4-gyel, amelynél ez még igen magas 18 százalékos volt. Ráadásul a fogyasztói trend mutatja, nem érdemes a dízelekkel bajlódni, gyorsan csökken a gázolajos autók iránti kereslet. Az Auris és a RAV4 is meglehetősen piacképes alternatívák a dízelekre hibrid változatban is – írta az Automotive News.

Ami marad még dízelesként, a Land Cruiser és a Hilux pickup, amelyeknél a CO2- és fogyasztási adatok sokkal kedvezőbbek dízelként. A Toyotánál egyébiránt Nyugat-Európában már minden második eladott autó hibrid, miközben a gázolajos autóik aránya csak 15 százalék a portfólión belül.

©

A lépés annak fényében végképp nem meglepő, hogy a Toyota vezetése bejelentette lényegében befejezték a dízelmotoros autózást, új modellt már nem fognak kihozni ilyen erőforrással.

Nálunk és vélhetően szerte Európában még az Avensis 1.6 és 2.0 literes és a Corolla 1.4-es dízelei számítanak – főleg céges autóként – népszerűnek, kérdés ezekkel majd mi lesz hosszabb távon. Érdekesség talán, hogy ezeket a modelleket mivel nincs hibrid változatuk, nem is forgalmazzák Olaszországban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
1956 négykerekűi: buborékautó, Trabant-előd és egy szinte nem is létező BMW

1956 négykerekűi: buborékautó, Trabant-előd és egy szinte nem is létező BMW

Madarakra vadásznak az óriásegerek

Madarakra vadásznak az óriásegerek

Tojással dobálták meg a Fidesz-székházat tüntetők – videó

Tojással dobálták meg a Fidesz-székházat tüntetők – videó

Manfred Weber: A Néppártnak vannak alapelvei, ezért fogadta el a többség a Sargentini-jelentést

Manfred Weber: A Néppártnak vannak alapelvei, ezért fogadta el a többség a Sargentini-jelentést

Úgy tűnik a multik is rájönnek végre, mennyire fontos a kipihent alkalmazott

Úgy tűnik a multik is rájönnek végre, mennyire fontos a kipihent alkalmazott

A világ legrégebbi, épségben megmaradt hajóját találtak meg a Fekete-tenger mélyén - videó

A világ legrégebbi, épségben megmaradt hajóját találtak meg a Fekete-tenger mélyén - videó