A Chevrolet megcsinálta a folyékony hóláncot, de semmi nem lett belőle
Az 1969-ben bemutatkozó megoldás csupán egyetlen évet élt meg, és alig 2600 autóba szerelték be a technológiát. Szerencsére.
hvg.hu
Ma már teljesen egyértelműnek tűnik, hogy az évszakok változásával érdemes a nyáriról a téli (és fordítva) gumira váltani, azonban ez nem volt mindig így. Az 1960-as években még komoly fejtörést okozott, hogy az autóknak a téli havas úton is megmaradjon a tapadásuk. A Chevrolet ezért az űrkorszakban egy egészen különleges megoldással rukkolt elő.
A Hagerty bukkant rá arra a prospektusra, amely 1969-ből származik, és amelyben egy úttörőnek szánt technológiát mutatott be az amerikai autógyártó. A cég az autók hátsó kerekéhez szerelte fel az úgynevezett V75 Liquid Tire Chaint. A hirdetés szerint ez a spray olyan anyagot fújt az abroncsra, amely a csúszós úton segítette az autó tapadását.
A technológia végül csupán egyetlen évet élt meg, ez idő alatt pedig nagyjából 2600 autóba szerelték bele a rendszert. Hogy a rossz tapasztalatok miatt vagy saját belátásból vonták-e vissza a fejlesztést, azt nem lehet tudni, de talán nem is olyan nagy baj, hogy ezt a technológiát nem erőltették tovább.
Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?