szerző:
hvg.hu

A cég másfél éven belül, vagyis 2019 második felében lépne piacra az általuk fejlesztett elektromos motorral. De ez mégsem olyan nagy szentségtörés, mint amilyennek elsőre tűnik.

Ha valakit, aki nem ismeri a motorokat megkérnénk, hogy mondjon egy motormárkát, jó eséllyel a Harley-Davidsont nevezné meg. Nem véletlenül, hiszen a több mint 100 évvel ezelőtt (egész pontosan 1903-ban) alapított cég neve világszerte is egyet jelent az amerikai motorgyártással – és ezzel együtt a végtelen hosszú, poros vadnyugati utak átszelésével. A motorhoz pedig a semmivel össze nem keverhető hang is társul, amiről még csukott szemmel is megmondja az ember, hogy az bizony egy Harley-é.

De az idők változnak, és úgy tűnik, az ikonikus hang mostantól csak a "régi" motorok kiváltsága lesz. A cég ugyanis régóta kacérkodik már az elektromos motorok gondolatával, most pedig úgy tűnik, az egyik tervet meg is valósítják. Hogy pontosan milyen specifikációja lesz az érkető motornak, azt egyelőre nem mondták el, csupán annyit, hogy 18 hónap múlva már piacra dobják az újgenerációs Harley-t.

Egy 2014-es prototípus még 4 másodperc alatt tette meg a 0-100 km/h-s gyorsulást, a hatótávolsága pedig 88 km volt. Az utóbbi években azonban sokat fejlődött a technológia, így nem lennénk meglepve, ha ennél jóval jobb paraméterekkel rendelkezik majd az érkező modell – számolt be róla a The Verge.

A motorok rajongói a hír hallatán valószínűleg felhördültek, hiszen az elektromos Harley-Davidsonból épp az veszik el, ami az egész motor lelkét adta: a hang. Kérdés persze, hogy emiatt mennyire kell szomorkodniuk az igazi rajongóknak, az elmúlt években ugyanis komoly pénzügyi gondokkal küzdött a cég. A vezetőség szerint Missouriban és Pennsylvaniában is be kell zárni egy-egy üzemet, előbbi helyről 800, utóbbiról 260 alkalmazottat kell elküldeni. Vagyis egyre inkább úgy tűnik: vagy előre menekül a Harley, vagy végleg bezárhatja a kapuit a cég. A kettő közül pedig talán az első jelenti majd a legkevésbé "rossz" választást.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Két barlangász rekedt a Lengyel-Tátra legmélyebb barlangjában

Két barlangász rekedt a Lengyel-Tátra legmélyebb barlangjában

Rászorulók kapják a Sziget fesztiválon hátrahagyott 600 sátrat

Rászorulók kapják a Sziget fesztiválon hátrahagyott 600 sátrat

Havi 850 ezret kap tanácsadásért a minisztériumtól Újiráz plébánosa

Havi 850 ezret kap tanácsadásért a minisztériumtól Újiráz plébánosa

"Egy cég nyerte a tenderek 90%-át" - még jobban kitálal a gyulai exfideszes

"Egy cég nyerte a tenderek 90%-át" - még jobban kitálal a gyulai exfideszes

Marabu FékNyúz: Kalózok

Marabu FékNyúz: Kalózok

Paul Lendvai: Orbán a demokrácia védelmezőjéből a demokrácia halálának szerzője lett

Paul Lendvai: Orbán a demokrácia védelmezőjéből a demokrácia halálának szerzője lett