Az angolok most megépítenek egy autót, amit 1956-ban abbahagytak

62 évvel az után, hogy elkészült az eredeti Jaguar D-type utolsó példánya, újra beindítják az ikonikus versenyautó gyártását Coventry-ben.

  • hvg.hu hvg.hu
Az angolok most megépítenek egy autót, amit 1956-ban abbahagytak

A D-type versenyautóból most 25 új példány készül a Jaguar Land Rover Classic Works Warwickshire-i üzemében, mert eredetileg 1955-ben, 100 darab D-type gyártását tervezte a gyártó. Akkor csupán 75 autót építettek meg, így a Jaguar Classic most valóra váltja a márka eredeti elképzeléseit, és 25 darab vadonatúj, de teljességgel korhű sportautót állít négy kerékre.

A D-type 1955 és 1957 között háromszor nyerte meg a Le Mans-i 24 órás futamot, a hathengeres XK erőforrással készült. A 2018-tól kezdődően, ügyfélmegrendelésre épülő D-type példányok a legutolsó csavarig az eredeti specifikációk szerint készülnek.

Jaguar
Jaguar

A D-type a Jaguar Classic harmadik folytonossági modellszériája: 2014-15 során hat hiányzó Lightweight E-type készült, amit 2017-18-ban kilenc darab XKSS követett.

Az új D-type minden egyes példánya pontosan azon műszaki előírások szerint készül, amelyeket Lofty England motorsport-igazgató és mérnökei az ötvenes években meghatároztak. A D-type vásárlói választhatnak az 1955-ös Shortnose, illetve az 1956-ban alkalmazott Longnose karosszéria között.

Jaguar
Jaguar
Jaguar
Jaguar

A most elkészült fejlesztési prototípus az 1956-os Longnose kivitel. Ez a verzió könnyen felismerhető hosszabb motorházfedeléről, a vezető tarkója mögötti, jellegzetes uszonyról, a „nagyszögű” hengerfejről, valamint a gyorsan cserélhető féknyergekről.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.