szerző:
hvg.hu

A Genfi Autószalon előszeleként bemutatta új, elektromos autóját a Hyundai.

Bár van még néhány nap a Genfi Autószalon indulásáig, az elmúlt hetekben már több autógyártó is megszellőztette, milyen járművel készül a világ egyik legjobban várt autós eseményére. A Hyundai például egy elektromos Kona érkezését jelentette be, amiről egy dolgot már el is árultak, sokat azonban nem lehetett tudni a kocsiról. Egészen idáig.

A Hyundai korábbi ígéretéhez hűen február 27-én rántotta le a leplet arról az autóról, amit elsőként a Genfi Autószalonon mutatnak majd be. A korábbi Kona elektromos változata – ahogy korábban már jelezték – több mint 460 kilométeres hatótávval érkezik (egész pontosan 467 km-rel), de jön majd egy "kisebb" változat is.

©

A bejelentés szerint az alapmodellt 133 lóerős motorral szerelik fel, ami egy 39.2 kWh-s akkumulátorból kapja az áramot. Ez utóbbi azt jelenti, hogy körülbelül 300 km-re elegendő elektromos áramot tud tárolni az egység. A nagyobb változat ezzel szemben 201 lóerős elektromotorral, valamint a korábban beígért 467 km-es távolság megtételére alkalmas 64 kWh-s akkumulátorral érkezik. A fejlesztők szerint a 100 kWh-s DC-töltővel 54 perc alatt lehet majd 80 százalékra tölteni az autókat.

©
©
©

A kisebb és a nagyobb Kona között a gyorsulásban is lesz különbség. Előbbi 9,3 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/h-s gyorsulást, míg utóbbi 7,6 másodperc alatt teszi meg ugyanezt. A végsebességüket azonban 167 km/h-ra korlátozzák.

©
©

A kocsiból természetesen nem hiányozhat a regeneratív fékrendszer, az utastérben pedig egy 7 colos érintőkijelző várja majd az utasításokat. Az autó infotainment rendszere az Apple CarPlayhez és az Android Autóhoz is képes csatlakozni.

©

Az autó biztonsági felszereltségére sem lehet panasz, van benne minden, ami ma elvárható: automata vészfékező rendszer, holttérfigyelő, gyalogosfigyelő rendszer és a többi finomság.

©

Az áráról egyelőre semmit sem tudni, erről valószínűleg a Genfi Autószalonon beszélnek majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Vihar miatt több mint 200 budapesti utast hagyott a Wizz Air Cataniában

Vihar miatt több mint 200 budapesti utast hagyott a Wizz Air Cataniában

Kiderült, 2020 után kiknek jár majd az 5 százalékos lakásáfa

Kiderült, 2020 után kiknek jár majd az 5 százalékos lakásáfa

Ha nincs verseny, az a tudomány halála – Pálinkás József oktatásról, fejlődésről, MTA-ról

Ha nincs verseny, az a tudomány halála – Pálinkás József oktatásról, fejlődésről, MTA-ról

Szombat hajnalban elindultunk a Merkúrhoz

Szombat hajnalban elindultunk a Merkúrhoz

Álomfunkció került a YouTube-ra

Álomfunkció került a YouTube-ra

Tolatóradar: 500 millió forintnyi Maybachba botlottunk egy pesti tisztáson

Tolatóradar: 500 millió forintnyi Maybachba botlottunk egy pesti tisztáson