szerző:
hvg.hu

A fiatal magyar versenyző két WTCC-szezonnal és harminc futammal a háta mögött csatlakozott az M1RA-hoz.

Michelisz Norbert saját versenycsapata, az M1RA tavaly megszerezte a TCR International Series csapatbajnoki címét. Mivel ez a széria idén megszűnt, idén a TCR Európa-kupában áll rajthoz a magyar alakulat: a csapat egyik Hyundai i30 N TCR autóját Nagy Dániel vezeti majd.

Az ugyancsak hazai Zengő Motorsportnál komoly WTCC-s tapasztalatokat szerzett Nagy Dániel korábban a TCR International Seriesben is felhívta már magára a figyelmet. A most 19 esztendős budapesti pilóta 2015-ben a harmadik helyet szerezte meg a Red Bull Ringen, ráadásul úgy, hogy azon a versenyhétvégén vezette először az autót.

©

"Nagyon hamar megegyeztünk a közös folytatásról, néhány beszélgetés elég is volt hozzá" – árulta el a korábban többek közt Seat Leon és Honda Civic versenyautókkal tapasztalatokat szerzett Nagy Dániel.

"Hálás vagyok azért, hogy az elmúlt két évben belekóstolhattam a WTCC légkörébe, de úgy éreztem, váltanom kell, ezért is kerestem ennek a lehetőségét. Mint minden versenyző, én is győzelmekért, dobogós helyezésekért akarok küzdeni, ám erre sajnos nem volt igazi lehetőségem az utóbbi időben. Szükségem van rá, hogy újra átéljem ezeket a pozitív élményeket, így egy bizonytalan világkupás szezonnál nekem szakmailag többet ér az Európa-kupa és az esély, hogy megmutassam, többre vagyok képes" – nyilatkozta az M1RA újdonsült pilótája, aki szerint a Hyundai i30N TCR a kategória talán legerősebb autója.

Az Európa-kupát 2016-ban és 2017-ben is megrendezték, de önálló bajnokságként idén mutatkozik be, lényegében átvéve a TCR International szerepét. A május 5-6-án induló szezon hét versenyhétvégéből áll, és olyan legendás helyszínekre látogat el, mint Paul Ricard, Spa-Francorchamps vagy Monza. Magyarországon is rendeznek fordulót, július 7-8-án a Hungaroringre érkezik az Európa-kupa mezőnye.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Ciprussal állapodott meg Szijjártó, gáz érkezne a messzi földről, ha lesz vezeték

Ciprussal állapodott meg Szijjártó, gáz érkezne a messzi földről, ha lesz vezeték

Az ellenzék a provokátoroktól tart a mai tüntetésen

Az ellenzék a provokátoroktól tart a mai tüntetésen

Rezsicsökkentés helyett áramütéssel felérő drágulást kaptak a vállalkozók az év végére

Rezsicsökkentés helyett áramütéssel felérő drágulást kaptak a vállalkozók az év végére

Elképesztő légi felvételen vágtat több száz szarvas Baranyában – videó

Elképesztő légi felvételen vágtat több száz szarvas Baranyában – videó

Külföldön is tüntetnek: „Lebontjuk Orbánországot és építünk olyat, ahova érdemes lesz hazajönni?”

Külföldön is tüntetnek: „Lebontjuk Orbánországot és építünk olyat, ahova érdemes lesz hazajönni?”

Tolatóradar: Mennyit autózhatnánk a leghosszabb repülőjárat üzemanyagából?

Tolatóradar: Mennyit autózhatnánk a leghosszabb repülőjárat üzemanyagából?