Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A vonat láthatóan lassan gördült át az átjárón, a vezetője valószínűleg tudhatott arról, hogy nyitva van a sorompó.
A Kisalföld.hu egy olvasói videó alapján írta meg, hogy csütörtök délután az egyik győri vasúti átjáróban nem működött a sorompó, csak a fényjelző készülék, így haladt át ott a vonat, igaz, elég lassan, és előtte hangjelzést is adott a szerelvény elég hosszan. Az olvasó szerint vasárnap is ugyanez volt a helyzet.
A lap megkérdezte Kulcsár Béla közlekedési szakértőt, aki szerint a vasúti átjáróknál mindkét jelzést egyenrangúként kell kezelni, jelezze bármelyik is a tiltást. Ha a félsorompó fent van, de a fényjelző pirosat mutat, meg kell állni. Ugyanez a teendő akkor is, ha fehér jelzésnél lent volna a sorompókar, akkor sem szabad senkinek kikerülgetni, azt gondolva, hogy szabad az út – magyarázta.
A szakértő egyébként csütörtökön a ménfőcsanaki átjárónál maga is azt látta, hogy nyitott sorompónál és fehér fénynél a vonat az átjárótól körülbelül 40-50 méterre áll. A mozdonyvezető észlelhette a hibát, mert hangosan kürtölve indult el. A hangjelzéseket egyébként szinte egész délelőtt hallotta a ménfőcsanaki városrészben.
A lap kereste az ügyben a MÁV-ot, onnan írásban ígértek választ.