szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) attól tart, hogy a Németországban kitiltott dízelek ide vándorolnak majd.

A magyarországi autós szervezet szerint mielőbb meg kellene változtatni a magyarországi szabályozást, amely jelenleg ösztönzi a Németországban kitiltásra kerülő, használt dízelüzemű gépjárművek behozatalát Magyarországra.

Hazánkba átlagéletkorát számítva 12 éves használt autók áramlanak be importból akadálytalanul, sőt az adórendszer ösztönzése mellett. A gépjárműpark életkora immár meghaladja a 14 évet, korösszetétele pedig igen egészségtelen, átlagosan EURO 4-es besorolású – írja közleményében az MGE. Ez azt jelenti, hogy a beáramló használt import a jelenleg forgalmazott új gépjárművekhez képest szálló porban 50 szeres, nitrogénoxidban 3 szoros károsanyag-kibocsátást produkál.

MTI / Balázs Attila

A szervezet szerint ideje határozott szabályozási lépéseket tenni a használt importból származó gépjárművek behozatalának olyan motiválására, amely – gazdasági, pénzügyi motiváló eszközökkel – a kisebb kibocsátású gépjárművek behozatalát támogatná. Javaslatuk továbbra is az, hogy a teljesítmény (kW) -adót úgy alakítsák át, amely a kisebb kibocsátású járműveket részesíti előnyben, és nem fordítva. Illetve egy környezetvédelmi alapú gépjármű-adórendszer bevezetését szeretnék elérni.

Fontosnak tartják kiemelni, hogy sem a német bíróság határozata, sem más országok tervezett lépései nem érintenék az EURO 6 környezetvédelmi besorolású, vagyis 2014. január 1-e után gyártott gépjárműveket. Ennek megfelelően e járművek beszerzése semmiféle kitiltási kockázattal nem jár.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!