szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nyilván az önvezetés legizgalmasabb formája a köznapi autózás kiváltása, de talán a legnehezebben megoldható. Vannak ennél sokkal közelibb célpontok, amelyekre már most 100 százalékban alkalmasak ezek a technológiák.

A Yeti Snow Technologies vállalt bemutatta hókotróit, amelyek sofőrök nélkül végzik a munkájukat. A cég Mercedes Actros járműveket látott el önvezető modullal, majd elkezdték munkájukat a norvégiai Fagernes repülőtéren, Leirinben, amely Oslotól 200 kilométerre található.

A nehézgépeknél persze nagyon komoly fejlesztések vannak, mint például a bányászati célú önjáró teherautókkal vagy a nagy cukornád földeket járó teherautóknál, és a végeredmény is sokkal reálisabban elérhetőnek tűnik, mint a személyforgalomban a teljesen önjáró autók mindennapi jelenléte.

A norvégi repülőtéren például az önjáró járművek 350 ezer négyzetmétert takarítanak le bármikor maguktól, egy órán belül.

Nyilvánosságra hozták a felvételt az önvezető autó halálos gázolásáról

A hatóságok az esetről korábban csak annyit közöltek, hogy a jármű a zebrán ütötte el a gyalogost, aki kórházba szállítása után életét vesztette.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!