szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hidrogénban tárolt energiával működő autóra igen komoly támogatást ad az állam, de egyelőre sajnos csak a gyártó hazájában.

Nemrégiben volt szerencsénk kipróbálni a Honda Clarity Fuelcellt, mely egy sorozatgyártású üzemanyagcellás személyautó. Ennek a kocsinak a meghajtásáról ugyanolyan villanymotor gondoskodik, mint amilyen az elektromos autókat is hajtja, azonban az áramot nem nehéz és lassan tölthető akkumulátorokból, hanem néhány perc alatt tankolható nagynyomású hidrogénből nyeri – fordított vízbontással.

Januárban pedig a Hyundai rukkolt elő egy hasonló elven működő járgánnyal, a CES szakkiállításon leleplezett Nexo FCV-vel. Ez a gyártó által technológiai zászlóshajó modellnek titulált újdonság egy tele tankkal közel 600 kilométeres távolságot képes megtenni a legnagyobb csendben és vizet csepegtetve az útra. A kevesebb mint 5 perc alatt teletankolható Hyundai Nexo FCV önvezető funkciókkal is rendelkezik, és akár távirányítással is be lehet parkolni vele a legszűkebb helyekre.

Friss hír, hogy az újdonság Dél-Koreában máris elérhetővé vált, és az első napon rögtön több, mint 700 darabot rendeltek belőle. A Nexo FCV hivatalos listaára átszámítva mintegy 16 millió forint, azonban az állam olyan komoly támogatást ad rá, hogy a vevőknek végül is csak 8 millió forintot kell a kocsiért fizetniük. Az üzemanyagcellára 10 év vagy 160 ezer kilométeres garanciát vállal a gyártó.

©

A villanymotor 160 lóerős teljesítményre képes és 394 Nm-es nyomatékot állít elő, és ez 9,5 másodperces 0-100-as sprintidőt tesz lehetővé. A Hyundai előző üzemanyagcellás modelljének, a Tucson FCV-nek ehhez 3 másodperccel több időre volt szüksége, ráadásul ennek a jelentősen nagyobb tömegű korábbi típusnak mintegy 170 kilométerrel szerényebb volt a hatótávja.

A dolog egyetlen, bár igen komoly szépséghibája, hogy hazánkban egyelőre még egyetlen nyilvános helyen sem lehet hidrogént tankolni, és a nálunk fejlettebb nyugat-európai országokban is elég ritkák a hidrogénkutak. Így egyelőre azt sem tudni, hogy hozzánk mikor érkezik majd meg a Hyundai újdonsága.

©

A hidrogént egyrészt ipari melléktermékből, másrészt megújuló energiával működő vízbontással nyerik, tehát a távolban sincsenek bőszen füstölő kémények. Ugyancsak komoly pozitívum, hogy az üzemanyagcellás autókban csak egy parányi, 1-2 kWh-s puffer akkumulátor található, vagyis a környezetet a több 10 kWh-s akkumulátorpakk gyártása sem terheli, mint egy e-autó esetében.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Csodás képek Darvas Ivánról - kiállítás nyílt az interneten

Csodás képek Darvas Ivánról - kiállítás nyílt az interneten

Videón, ahogy birtokba veszik új otthonukat a bozóttüzekből kimentett koalák

Videón, ahogy birtokba veszik új otthonukat a bozóttüzekből kimentett koalák

Lefutott a sínekről a lillafüredi kisvasút

Lefutott a sínekről a lillafüredi kisvasút