A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A kanárisárga és még a Skoda szocialista korszakát bőven magán viselő Felicia Fun-ban a nevén kívül is volt játékosság.
A Skoda Felicia volt a csehek első autója, amit már a Volkswagen tulajdonlása alatt készítettek. A jól pozicionált autó kellően sikeres is volt. Mára persze kikoptak az utakról, mert többségében azért nem számítottak semmilyen szempontból különlegesnek. Nem így a modellből készült Fun változat, ami mára egész komoly pénzt ér.
Egy pick-up szerkezetű autó, amely harsány színnel és belső kárpittal igencsak kilógott az akkori átlag-Skodák közül, nyilván a maga korában nem számíthatott túlzottan nagy keresletre, de ez most 20 évvel később éppen előnyként jelentkezik.
A karosszéria-megoldása egyébként tényleg egészen eredeti, mert az alapból kétüléses kocsit át lehetett alakítani négyülésessé is a kabinhátfal kiemelésével, majd a rejtett ülőlap rögzítésével. Igaz, ilyenkor a hátul ülők kabrióztak. Érdemes megnézni a videón, hogyan működött már akkor is a Skoda „Simply Clever” filozófiája.
A Felicia Fun-ban egy 1.6 literes 75 lóerős motor volt, persze szervókormányos, ABS, központi zár, elektromos visszapillantók, valamint a jellegzetes sárga kormánykerék és műszerlapok, a szürke-sárga kárpit. Ami még nagyon feldobta, az a sárga színre fújt karosszéria a látványosabb kiegészítő elemekkel, felnikkel egyetemben, illetve a hátsó bukócső. A gépet 1997 és 2000 között kínálták, és mindössze 4216 darabot készítettek belőle, miközben a teljes Felicia széria 1,4 milliót számlált.
Mindez most vissza is jön árban, mert egy-egy darabot közel 3 millió forintnak megfelelő cseh koronáért vagy euróért kínálnak. Persze ezek első osztályúnak tűnő darabok, nem úgy, mint a Feliciák többsége, amelyek hírhedten szerettek rozsdásodni. Mindenesetre az valószínűsíthető, hogy ennek a modellnek az ára már csak felfelé fog menni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.