szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Míg a legártalmasabb kategóriába sorolt benzinmotoros járművek is a típushoz szabott limiten belül teljesítettek a vizsgálatban, addig a legkörnyezetbarátabb, Euro 6-os dízelautók károsanyag-kibocsátása kétszeresen is meghaladta az uniós határértékeket.

Egyetlen dízelautó, a legújabb, a legmagasabb környezetvédelmi kategóriába sorolt dízelmotoros járművek sem felelnek meg a károsanyag-kibocsátást szabályozó európai irányelveinek – derül ki a Volkswagen-botrány feltárásáért is felelős csoport, a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa (ICCT) szerdán közzétett tanulmányából, amelyet a Qubit szemlézett.

A nonprofit szervezet 4850 modell több mint 700 ezer autóját tesztelte Európában, az eredmények azonban arról tanúskodnak, hogy a benzines járművek lényegesen kevesebb káros anyagot bocsátanak ki a dízelüzeműeknél. Amíg átlagban még a legártalmasabb kategóriába sorolt benzinmotoros járművek is a típushoz szabott limiten belül teljesítettek, addig a legkörnyezetbarátabb, Euro 6 szintű dízelmotorok károsanyag-kibocsátása kétszeresen is meghaladta az uniós határértékeket. Voltak olyan Euro 6-os dízelautók, amelyek négyszeresen túllépték a limitet, az Euro 5-ös dízelautók között pedig volt, amelyik a megengedettnél 18-szor több káros anyagot bocsátott ki.

A Volkswagen-botrány óta több európai ország – többek között Franciaország, Németország és az Egyesült Királyság is felvetette a dízeles járművek korlátozását vagy betiltását, az autógyártók szerint viszont a dízeles járművek szennyezését szoftverfrissítésekkel is tudják csökkenteni, az új dízelmotorok pedig már nagyságrendekkel környezetbarátabbak lesznek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Lengyel Miklós Vállalkozás

A Mercedest 3,75 milliárd eurós büntetés fenyegeti a dízelbotrány miatt?

750 ezer dízelüzemű autót hívott vissza a világhírű stuttgarti cég. Mindegyikért 5 ezer eurós büntetést kell fizetnie – közölte a német közlekedési miniszter a Mercedes főnökével. Andreas Scheuer közlekedési miniszter és Dieter Zetsche Mercedes-főnök eszmecseréje még május végén zajlott, mélyebbre a Der Spiegel ásott. A hetilap cikkéből az is kiderül, hogy a Mercedes nem akar fizetni. Bírósághoz fordul.