szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az első generációs Skoda Octaviát egy Volkswagenekre specializálódott szerelő nézte át, és még ő is meglepődött azon, amit látott.

Használt autó vásárlásakor az egyik legfontosabb szempont az, hogy mennyit futott már az autó. Érthető, hiszen ez a mérőszám sok mindenről árulkodik: milyen állapotban lehet a futómű, milyen gyakran hajalmos lerobbanni a kocsi, vagy hogy mennyire van széthajtva a motorja. Ez utóbbi talán az, amitől a legtöbben tartanak (mármint hogy nagyon szét van hajtva), hiszen az egyik legköltségesebb épp a motor szervizelése lehet. Ha pedig a javíttatás többe kerül, mint maga az autó, akkor máris ott tartunk, hogy ablakon kidobott pénz volt az egész.

Ezek alapján általánosan is érvényes lehet a minél többet futott, annál rosszabb állapotban van szabály, néha azonban akad egy-két kivétel is. Ott van például a Mercedes, amiben – nem elírás – 3,4 millió(!) km van benne, nemrég pedig egy szintén "régóta szolgáló" Skoda Octavia került elő.

A Car Throttle csapata vett egy első generációs Skoda Octaviát, aminek órája 432 ezer mérföldet mutatott, ami átszámítva mintegy 695 ezer futott km-nek felel meg. Ezek után nem csoda, hogy kíváncsiak voltak a motorjára, de igencsak meglepődtek azon, amit láttak.

Az autót egy Volkswagenekre specializálódott szerelőhöz vitték, és kiderült, a motor meglepően jó állapotban van. Mint kiderült, a korábbi tulajdonosok jó minőségű alkatrészekkel és olajjal látták el az autót, az 1,9 literes dízelmotor pedig meghálálta a törődést. Kiderült, szinte alig van rajta lerakódott korom, és még a turbó is meglehetősen jó állapotban van.

A szép teljesítményen túl lévő autót most felújították, hogy megpróbáljanak vele egy tankkal eljutni Londonból a Nürburgringig és vissza. Mindez körülbelül 1344 km-t megtételét jelentené.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!