szerző:
hvg.hu

Az első generációs Skoda Octaviát egy Volkswagenekre specializálódott szerelő nézte át, és még ő is meglepődött azon, amit látott.

Használt autó vásárlásakor az egyik legfontosabb szempont az, hogy mennyit futott már az autó. Érthető, hiszen ez a mérőszám sok mindenről árulkodik: milyen állapotban lehet a futómű, milyen gyakran hajalmos lerobbanni a kocsi, vagy hogy mennyire van széthajtva a motorja. Ez utóbbi talán az, amitől a legtöbben tartanak (mármint hogy nagyon szét van hajtva), hiszen az egyik legköltségesebb épp a motor szervizelése lehet. Ha pedig a javíttatás többe kerül, mint maga az autó, akkor máris ott tartunk, hogy ablakon kidobott pénz volt az egész.

Ezek alapján általánosan is érvényes lehet a minél többet futott, annál rosszabb állapotban van szabály, néha azonban akad egy-két kivétel is. Ott van például a Mercedes, amiben – nem elírás – 3,4 millió(!) km van benne, nemrég pedig egy szintén "régóta szolgáló" Skoda Octavia került elő.

A Car Throttle csapata vett egy első generációs Skoda Octaviát, aminek órája 432 ezer mérföldet mutatott, ami átszámítva mintegy 695 ezer futott km-nek felel meg. Ezek után nem csoda, hogy kíváncsiak voltak a motorjára, de igencsak meglepődtek azon, amit láttak.

Az autót egy Volkswagenekre specializálódott szerelőhöz vitték, és kiderült, a motor meglepően jó állapotban van. Mint kiderült, a korábbi tulajdonosok jó minőségű alkatrészekkel és olajjal látták el az autót, az 1,9 literes dízelmotor pedig meghálálta a törődést. Kiderült, szinte alig van rajta lerakódott korom, és még a turbó is meglehetősen jó állapotban van.

A szép teljesítményen túl lévő autót most felújították, hogy megpróbáljanak vele egy tankkal eljutni Londonból a Nürburgringig és vissza. Mindez körülbelül 1344 km-t megtételét jelentené.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A jóhiszemű és a simlis cégvezetőkön is segít az Alkotmánybíróság döntése

A jóhiszemű és a simlis cégvezetőkön is segít az Alkotmánybíróság döntése

Mosolyra hangolva: teszten a Citroen C3 Aircross

Mosolyra hangolva: teszten a Citroen C3 Aircross

Aki most dob piacra egy panellakást, már karácsonyra a pénzénél lehet

Aki most dob piacra egy panellakást, már karácsonyra a pénzénél lehet

Videó: javításra vitt Porschéval száguldozott az autószerelő

Videó: javításra vitt Porschéval száguldozott az autószerelő

Zsidóktól elrabolt kincsek változtatták meg a náci bírót

Zsidóktól elrabolt kincsek változtatták meg a náci bírót

Nemcsak Ferrariból lehet limitált széria, Daciából is - mutatjuk

Nemcsak Ferrariból lehet limitált széria, Daciából is - mutatjuk