szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nagyvárosok többsége szenved a túlzott autóforgalomtól, újabb és újabb ötletes megoldások születnek egyéni közlekedőeszközként, még ha a koncepció jellemzően hasonló.

Az elektromos autózás nem csak magukat a járműveket, hanem az autóhasználati szokásokat is jelentősen átalakítják. Ennek egyik lehetséges példái a kicsi, egyszemélyes, pár kilométeres utak megtételére születő közeledő „valamik”. A gyártók lényegében mindenkinek ajánlják, a cégek számára a munkatársak ügyintéző autóinak, és természetesen autómegosztó szolgáltatóknak is.

ZHAW

Az alábbi is egy ilyen fejlesztés. Jelen esetben háromkerekű, amely egyébként is külön kategória járműtípusokon belül. Ez a zürichi egyetem által bemutatott Bicar, amely fejlesztő szerint szériagyártásra kész és uniós pénzt is kapott a fejlesztésére, ugyanakkor a befektetői bizalmat még el kellene nyernie a járműnek. Mindenesetre már megalapították a Bicar járművekre a kocsimegosztó szolgáltatást.

ZHAW

A jármű, mint a képeken is látszik, egy kis műanyag buborék lényegében, amely saját jellemzésük szerint tized akkora, mint egy mai átlagos jármű. Ahogyan látszik, magas üléspozícióban kell helyet foglalni a tisztán elektromos Bicarban, amely 45 km/h-s tempóra képes maximálisan, a legnagyobb előnye, hogy rosszabb időjárási körülmények közt is lehet használni.

Persze más gyártók ötletei sem elhanyagolandóak: itt van például tavalyról a Hyundai-é, amelynek érdekessége, hogy nem egy kerék viszi át a meghajtást a talajra, hanem egy félgömb van az alvázon, amely egy tengelyen forog és érintkezve a földdel továbblöki a szerkezetet, nagyjából mintha egy régi számítógép golyós egere lenne.

A motoros tojás a Hyundai új ötlete

A városi közlekedés egyik nehézsége, ha viszonylag kis távra kell eljutni, de ritkán jár vagy nincs tömegközlekedés. Az egyszemélyes motoros motoros járművekkel ezen ötletelnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!