szerző:
hvg.hu

Ha valami, akkor ez lehet a jövő egyik legmenőbb, zöld energiát használó járműve.

Bemutatkozott a Lightyear One, egy teljesen új, részben napenergiával működő elektromos autó. A hollandiai jármű mögött álló csapat a műfajban nem kezdő, mert a World Solar Challenge győzteseiből verbuválódott a cég, amely egy minden évben lezajló, napelemes autók számára kiírt verseny.

©

A napelemekkel üzemeltetett járművek legnagyobb problémája általánosságban, hogy még egy nagyobb autón sincs elég felület, annyi napelem telepítéséhez, hogy az a jármű ellátását önmagában biztosítsa.

Ugyanakkor kiegészítő enegergiaforrásként rengeteget érhet. Jelen esetben is, ez az ötajtós családi autó évente akár 20 000 kilométert futhat csak napenergiával. Úgy számolnak a Lightyeanál, hogy napenerigából, óránként 12 kilométernyi hatótávját tudják fedezni a járműnek. Természetesen, mint látszik ilyen lehetőségek mellett, a hálózati töltés ugyanolyan fontos marad ezek után is. A Lightyear One például egy éjszaka alatt a 230 V-os csatlakozón keresztül 400 kilométeres távolságra tölthető, ami szintén elég kiemelkedő adat.

©

A Lightyear One hatósugara, amennyiben a napelemes töltés teljes kapacitását is ki tudták használni igen nagyvonalú: 725 kilométer. A tetőn összesen öt négyzetméter napelem található és a kocsi alumíniumból és szénszálból készül, hogy a súlya is a lehető legalacsonyabb legyen.

A nagy hatótáv a cég szerint nem csak a napelemes rendszernek, a négy, hatékony villamos motornak, hanem a kocsi könnycsepp alakú formájának köszönhető, amely rendkivül alacsony légellánású.

Az elektromos autónak tehát, mint említettük, nem egy, nagytelejesítményű elektromos motorja van, hanem négy kisebb kerékagy-motorja, amelyek nemcsak az autó összkerék-hajtását és viszonylagosan nagy belső terét biztosítják, hanem szerintük rendkívül gazdaságos is.

©

A Lightyear One termelését a hollandiai Helmondban kívánják felfuttatni a közeljövőben. 100 példányt már lefoglaltak belőle, de további 400 még elérhető. A 2021-re ígért autók aktuális ára nem csekély viszont, 119 000 euró, nagyjából 38 millió forint.

A kérdés talán az, hogy egy ilyen autó esetében az elméletileg kivehető kapacitás, mennyire működik a valóságban is, mert, amíg egy tetőn lévő napelem legalább valamennyire kalkulálható napfényt kap, addig egy városban mozgó jármű ilyen jellemzői, nem tudjuk mennyire paraméterezhetőek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Meglepetésember az új német védelmi miniszter

Meglepetésember az új német védelmi miniszter

A magyar kormánynak nincs véleménye arról, hogy Kínában átnevelő táborokba zárják az ujgur kisebbséget

A magyar kormánynak nincs véleménye arról, hogy Kínában átnevelő táborokba zárják az ujgur kisebbséget

Kiszivárgott képeken az Asus játékosoknak szánt csúcsmobilja

Kiszivárgott képeken az Asus játékosoknak szánt csúcsmobilja

Lenyűgöző hímoroszlán teteme felett csókolózott egy büszke vadászpáros

Lenyűgöző hímoroszlán teteme felett csókolózott egy büszke vadászpáros

Több kalandpálya használatát is megtiltotta az ITM

Több kalandpálya használatát is megtiltotta az ITM

Szeptembertől lesz 5-ös metró Budapesten

Szeptembertől lesz 5-ös metró Budapesten