Többször is igazolták, hogy ha a külső hőmérséklet például 30 Celsius-fok, akkor a kocsink belsejében fél órával a bezárást követően már 46, egy órával később pedig 56 Celsius-fokos forróság uralkodik majd. A súlyos következmények miatt, egyre több autógyártó ajánl olyan járműveket, amelyekben segítenek elkerülni a bajt.
Az egyik ilyen rendszer a hátsó ajtókba épített érzékelők révén működik. Az autó elektronikája figyeli, használták-e indulás előtt és után a hátsó ajtót. Amennyiben indulás előtt igen, úgy parkoláskor a műszerfalon keresztül jelzi a sofőrnek a rendszer, hogy az autós ne felejtse el a hátsó ülést is ellenőrizni.
Egy másik technológia a hátsó ülés fölé épített szenzorok alapján jelez, amely a mozgást figyeli. Ha a rendszer a hátsó üléseken mozgást észlel, miután a járművezető elhagyta a járművet, akkor megszólaltatja a kocsi kürtjét, villogni kezdenek a fényszórók izzói, sőt üzenetet is küld a tulajdonos mobiljára.
Ezen túlmenően is működnek persze már olyan rendszerek – egyelőre elsősorban elektromos autóknál –, amelyek megakadályozzák, hogy a kabintér túlmelegedjen. A kocsiban lévő érzékelők jelzésére bekapcsol az állóhelyzeti klíma, és addig működik, amíg az akkumulátor teljesítménye 20 százalék alá csökken. Ezt követően értesítést küld a rendszer a tulaj mobiljára.
Persze jelenleg is létezik, mindenki által lényegében azonnal, egyszerűen használható szoftveres megoldás is erre a kritikus helyzetre. A Waze például lehetőségként kínálja azt a beállítást, amely ha bekapcsoljuk, figyelmeztető üzenetet küld, amikor megérkezünk a célunkhoz, hogy ne hagyjunk senkit a járműben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.