A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A formája nyerő, az ára sem rossz, kiderül értékeli-e mindezt a piac.
Bemutatkozott a Citroen Ami, ami egyébként „Barátot” jelent, egy kétüléses városi elektromos autó, lényegében olyan kialakítással, hogy akkora a kocsi belül, mint kívül. A modellt olyan közlekedési eszközök alternatívájaként kínálják, mint a robogók, kerékpárok vagy a tömegközlekedés.
Az apróság mindössze 2,41 méteres és 1,39 méter széles, lényegében a legkisebb ilyen jármű a piacon. Ez a fajta minimalizmus az egész koncepció jellemzője, bár a karosszéria elég magas, a bent ülők válla biztosan össze fog érni.
A kocsi tényleg ideális városi használatra, mert alig 485 kilogramm a tömege és 7,2 méteres a fordulóköre, ami szintén rendkívüli. Még külön csomagtér sincs, magunk mögé csak úgy bedobhatjuk a táskánkat.
A járművet elvileg márciustól 7000 euró – 2,3 millió forint – ellenében már meg is lehet vásárolni, illetve van egy másik megoldás is, a havi bérlés, ami 22 euró vagyis 7500 forint. A kocsi persze ideális lehet a járműmegosztó szolgáltatóknak is. A Citroen saját rendszere a Free2Move például percenként 26 eurócentért fogja kínálni.
A kocsi menetjellemzői semmi extrát nem tartalmaznak, igazából a 8 lóerős motorjával 45 km/h-s tempóra képes, az 5.5 kWh-s akkujával nagyjából 70 kilométert tud elmenni egy töltésre. Mivel statisztikák szerint egy átlagos európai városlakó nagyjából 60 kilométert közlekedik egy nap, ez végül is elég lehet. A töltéshez egyébként egy sima 220-as kábelt kell kihúzni a kocsiból és rádugni a hálózatra, amely 3 óra alatt fel is tölti.
A járművet egyébként is teljesen uniformizálták a lehetőségekhez képest. Elölről-hátulról lényegében egyforma, a beltérben is nagyon alap minden, pár műanyag tároló és a kijelző szerepét is a saját okostelefonunk jelenti.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.